'רוכב שמים'

צפו: ביצועי המזל"טים שפועלים בעומק שטח האויב

כך שודרגה מערכת המזל"טים 'רוכב שמים' של צה"ל, שמשרתת גם יחידת קומנדו וכוחות הפועלים מעל שטח האויב. היום נחשף תיעוד ממגוון הביצועים האחרונים • צפו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
'רוכב שמיים' מכווין את הכוחות בסוריה, בג'נין - ובעת חשש חדירה לנחל עוז (צילומים: דובר צה"ל)

בצה"ל חושפים היום (שני) סרטונים מביצועי המזל"ט של חיל התותחנים, 'רוכב שמיים', שהחל לאחרונה לפעול בגרסה חדשה ומתקדמת עבור כוחות היבשה.

מתברר, כי נרשמה עלייה של אלף שעות בזמן הטיסה המבצעית של מזל"טי היחידה, במהלך התקופה שבין המחצית הראשונה שלך שנת 2016 למחצית הראשונה של 2017 .

"בלוק 3", הגרסה החדשה, מאפשר זמן שהייה גדול יותר בשמיים, עם טווחי טיסה ארוכים יותר, תקשורת מגוונת יותר בין הכוחות, הפעלה קלה יותר, וצילום ברזולוציה גבוהה יותר. גם לוחמי פלגת הקומנדו החדשה שהוקמה בחודשים האחרונים ומיועדת להפעלה בעומק שטח האויב, משתמשים במזל"טים החדשים ככלי איסוף ותצפית במשימות מיוחדות בתמרון יבשתי הרחק מהגבול, בעומק שטח האויב.

לאחרונה כזכור השתתפה הפלוגה בתרגיל הגדול של כוחות הקומנדו שנערך בקפריסין, במקביל לפיתוח יכולת חדשה לסגירת מעגלים על מטרות תוך הכוונה יעילה של אש.

המזל"ט, שהינו הקטן בצה"ל, מיועד לתת מענה בתצפית ובפתיחת נתיב התקדמות עבור מפקדי פלוגות, גדודים ומח"טים, בתמרון קרקעי במלחמה ובשגרת הביטחון השוטף בגזרות השונות.

מפקדת היחידה, סגן אלוף רעות רטיג וייס, מסבירה כי כיום המזל"טים עובדים על שתי מצלמות שונות ועם הכוונת יכולת הכוונת האש החדשה. באמצעות 'רוכב שמיים', ניתן יהיה לכוון חימוש על המטרה.

תרגיל של יחידת רוכב שמיים בקפריסין

הקצינה אף התייחסה להתרסקויות הרבות של המזל"ט הקטן - ממוצע של פעם-פעמיים בחודשיים בשנה האחרונה, רובן בשטח אויב: "מדובר במטוס שהוא פשוט ויחסית זול, ללא גיבויים שנועד לבצע משימות שאם צריך אז עד שהוא נופל. אנחנו מתחקרים כל נפילה, יורדים לעומק, מפיקים לקחים ומצמצמים משנה לשנה את כמות הנפילות", טוענת סא"ל רעות.

יצויין, כי בימים אלה מוקמים צוותי 'רוכבי שמיים' לרמת מפקד החטיבה, שצפויים להיות גדולים יותר, במשקל פי 6 מהמזל"ט הרגיל. כחלק משדרוג המזל"ט, ישודרגו בחודשים הקרובים כלל המזל"טים ביחידה במצלמות חדשות באיכות HD שיסייע להפיק צילומים אוויריים תלת מימדיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר