אין מתנות בחינם

הודעת וואטסאפ שמסתובבת בארץ התגלתה כתרמית

התשלום הכי זול זה כסף, אמר מי שאמר וכנראה שידע מה שאמר. לינק תמים שמבטיח מתנות מאיקאה מוביל לעמודים שונים ברשת כשהמטרה היא שימוש במעבדי המכשיר שלכם (דיגיטל)

התרמית החדשה (צילום: גיא לוי)

בימים האחרונים קיבלו אלפי אנשים בארץ לינק שנשלח אל אפליקציית המסרים וואטסאפ, המבטיח תלושי קנייה בשווי 1,700 שקלים באיקאה לכל מי שיעביר את ההודעה ל-15 חברים. הלינק שעל פניו נראה אותנטי, מופץ בזדון ובהצצה על סיומת הכתובת ניתן לראות שהאתר לא שייך באמת לדומיין Ikea.com, וכך נחשפה די מהר התרמית.

בדיקה קצרה העלתה שלחיצה על הלינק מובילה לדף שמציג תמונה של סניף איקאה, מידע על כמה תלושי חינם ודרישה מהגולש לענות על השאלה: "האם קנית בעבר מוצר מאיקאה?". מתחת לסקר יש תגובות פייסבוק - מזויפות, של אנשים שמספרים כי מדובר במבצע אמיתי ואפילו מעלים תמונות של כרטיסי הקנייה שקיבלו מאיקאה.

אנשים שלחצו על הלינק סיפרו כי הלינק הוביל לאתרים אקראיים, כמו מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט ואפילו לאתרי קנייה סיניים, הנחיתה בעמודים האלה אינה מזיקה לסמארטפון, אבל מטרת התוקפים היא ככל הנראה לנצל את משאבי המכשיר שלכם (ובעיקר המעבד) ולהשתמש בהם לצורך כריית מטבעות דיגיטליים.

לאחרונה דווח על כמה תוספי דפדפן שעשו שימוש במשאבי המחשב לצורך כריית מטבעות דיגיטליים והם נחסמו על ידי גוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר