האזינו למתקפה

הגר"ד סולובייצ'יק : לח"כים החרדים "אין יראת שמים; הכל רקוב"

הגאון רבי דוד סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, יוצא בביקורת חריפה על חברי הכנסת העמלים בימים אלו על הסדרת הבעיות שצצו לאחרונה סביב הפטור שמקבלות בנות דתיות משירות בצה"ל • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת מקלב, פרוש וגפני, העוסקים בסוגיה הבוערת (צילומים: Miriam Alster/Flash90 וכיכר השבת)

הסאגה סביב אישור תקנות הפטור מטעמי דת לבנות, ממשיכה לעורר דיון נוקב בציבור החרדי, ומגיעה לפתחו של אחד מרבני הישוב הישן, המזוהה גם עם מאבקי 'הפלג הירושלמי' בשנים האחרונות.

ראש ישיבת בריסק הגאון רבי משולם דוד סולובייצ'יק שקיבל בביתו את העסקנים שנכנסו אליו בנושא, השמיע באוזניהם דברים חריפים על התנהלות חברי הכנסת החרדים לגבי התקנות החדשות שאמורות לעלות בקרוב לדיון בוועדת חוץ וביטחון.

• עסקן ירושלמי חושף: "ישבתי עם הרב אפרתי על גיוס בנות"

• פטור מגיוס לבנות: מאחורי הקלעים של המאמצים לפתרון

• פטור לבנות: ח"כי דגל הגיעו להתייעצות אצל גדולי ישראל

• המאבק החדש של 'הפלג': תקנות 'פטור דת' לבנות דתיות

הגרמ"ד סולובייצ'יק נשמע אומר את הדברים בזעזוע ובכאב גדול, כשהוא פונה שוב ושוב ואומר: "תצעקו, תצעקו. אסור להמשיך לשתוק ולעשות פשרות".

"כיכר השבת" עם התמלול המלא:

"אני סבור שהמצב רע מאוד, המצב מאוד לא טוב. הצבא קורא לבנות שיתייצבו בלשכות הגיוס. אגיד את האמת: אני כל כך שבור ומיואש עד שאני רוצה לברוח אל המדבר, אני פשוט רוצה ללכת מכאן".

"אני לא מסוגל לראות את מה שקורה היום בארץ ישראל. אין להם יראת שמים, הם לא עראליכע יידן. 'אין יראת שמים במקום הזה', זה ההסבר לכל מה שקורה".

הגרמ"ד סולובייצ'יק. שמע את העסקנים (באדיבות המצלם)

"חז"ל אמרו 'איוב ששתק - נידון בייסורים', ונשאלת השאלה איפה המידה כנגד מידה בייסורים מול שתיקה? התשובה לכך היא שאיוב ראה שאין לו יותר מה לפעול ולכן שתק, וכשקיבל ייסורים הראו לו מהשמים שכשיש לאדם ייסורים הוא צועק ולא שותק".

"למרות שאין מה לעשות עם ייסורים, אבל צועקים. כי כשכואב - צועקים. ואם לא צועקים, סימן שאין כאב. ואם מישהו אומר שצריכים לשתוק, זה סימן שאין לו יראת שמים. אין יראת שמים במקום הזה, פשוט ככה. צריכים לצעוק עד שתהיה סערה גדולה".

הפגנת קיצונים מול ביתו של ח"כ גפני (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

בשלב זה נשמעים העסקנים שואלים: איך עושים את זה?

והגרמ"ד סולובייצ'יק משיב להם: "תעשו אסיפה גדולה, תעשו יום תפילה, תעשו מהומה גדולה. עוד יום תפילה ועוד פעם יום תפילה. צריכים לזעוק ולבכות, כי ככה אי אפשר להמשיך. הם הכניסו ארס בכל הציבור עם הרעיון הזה שצריכים לשתוק על הכל. ותדעו לכם שהכל אצלם רקוב היום בגלל השתיקה הזאת".

"הם הכניסו בציבור שאסור לדבר וצריכים לשתוק ושצריכים לעשות פשרות. הם קלקלו הכל, הם קיררו את כולם ואין היום עם מי לדבר. תצעקו ושוב תצעקו", סיים את דבריו הגרמ"ד סולובייצ'יק אחד מהשרידים האחרונים לבית בריסק.

האזינו לדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר