פרצוף של אדם הושתל פעמיים בשני ניתוחים שונים

לאחר שהניתוח הראשון בפניו של המטופל לא עלה יפה והוא נותר חודשיים ללא פנים, ביצעו הרופאים ניתוח סבוך נוסף שהפעם על פי הערכות הרופאים הצליח יותר מקודמו (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

בבית חולים בפריז נותח אדם שגופו דחה את השתלת הפנים הראשונה שעבר, ונותר ללא פנים במשך חודשיים שלמים, וכעת ההשתלה עברה בהצלחה. ההליך המורכב נעשה בבית החולים ז'ורז' פומפידו בפריז ועל פי הודעת הרופאים, הניתוח הסבוך ארך כ-24 שעות, ואחריו הסימנים הראו שההשתלה נקלטה היטב בגוף.

בהודעה שפרסם בית החולים הצרפתי נאמר: "הצלחנו להשתיל את הפנים בפעם השנייה למרות הקושי של גופו להגיב טוב להשתלות".

הפעם הראשונה בה בוצע שחזור פנים (לא השתלה) הייתה בשנת 1994, בעת ששיערה של הילדה בת התשע, סנדיפ קאור, נתפס במכונה שתלשה את הפנים שלה. פניה התלושות הגיעו לבית החולים בשתי שקיות נפרדות, ולמזלה הצליח מנתח לחבר את כלי הדם ולייצר תהליך של צמיחת עור הפנים מחדש. הניתוח הצליח, ובצידי הפנים של קאור נותרו רק מספר צלקות.

גם באוסטרליה אירע מקרה זהה בשנת 1996, וגם שם הצליחו המנתחים לבצע שחזור של הפנים בתהליך של חיבור רקמות.

עם זאת, בפעם הראשונה בה הושתלו פנים מתורם זר בצרפת בשנת 2005, התוצאה היתה עגומה. איזבל דנויר זכתה להשתלת פנים מתורם מת, לאחר שהכלב אותו גידלה בבית השחית את פניה. הניתוח נמשך 15 שעות, והשתל החזיק בשלמותו עד 2015. אולם אז גופה דחה חלק מההשתלה, והיא נאלצה לקבל טיפול תרופתי אינטנסיבי כדי שלא לחלות. תרופות אלו גרמו לה לחלות בסרטן, והיא מתה בשנת 2016 כשהיא בת 49.

המנותח הנוכחי הוא גבר בן 40, שלא נמסרו עליו פרטים. הרופאים מעריכים, שהניסיון שהצטבר בתחום עד היום, יקל יותר על תהליך השיקום שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר