"הימים הטובים"

נתניהו אירח את מייק פנס לארוחת ערב • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה אירחו את סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ורעייתו קארן לארחות ערב במעון בבלפור, והרעיפו זה על זה שלל מחמאות וסופרלטיבים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומים: קונטקט)

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס שמבקר כעת בישראל הגיע הערב (שני) עם רעייתו קארן לארוחה חגיגית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במשכנם הרשמי ברחוב בלפור בירושלים.

מעט לפני שהחלה הארוחה, מסרו השניים הצהרות לעיתונות. פנס הודה בדבריו לנתניהו על האירוח והוסיף: "שוחחתי עם הנשיא טראמפ אחר הצהריים, והוא רצה שאודה על המילים החזקות, על המחויבות החזקה למערכת היחסים בין ארה"ב לישראל. אני כאן בישראל כדי לחגוג את הקשר בין המדינות".

"בימים האחרונים הייתי ברחבי האזור במצרים וירדן, שתי מדינות שעשו שלום עם ישראל ועכשיו מבינות את האיום המשותף מאיראן. אנחנו עומדים יחד בקרב נגד טרור האסלאם הקיצוני. אעזוב את ישראל עם ביטחון שעם הנשיא טראמפ בבית הלבן, ועם המנהיגות החזקה שלך נתניהו פה בישראל".

"הימים הטובים עבור ארה"ב ובעלת בריתנו ישראל עוד לפנינו", סיים שסגן הנשיא האמריקני בפאתוס.

ראש הממשלה נתניהו אמר לפנס בדבריו: "אני רוצה לשבח אותך על נאומך המדהים (בכנסת). ראית איך האנשים קמים שוב ושוב ומריעים על הידידות הכנה. זו עדות חזקה למחויבות שלך ושל הנשיא טראמפ ליחסים עם ישראל. דיברנו על האתגרים המשותפים וההזדמנויות ובראשם האתגר האיראני. אני רוצה להצדיע לכם על עמידתכם לצד העם האיראני. המשטר האיראני ייפול יום אחד והעם האיראני יזכה לחופש שמגיע לו, והם יזכרו מי עמד לצדם. אתם בצד הנכון של ההיסטוריה. אנו מסכימים איתך ש'הסכם הגרעין' הוא אסון ולמשטר כזה אסור להחזיק נשק גרעיני".

"חייבים לתקן את הכשלים בהסכם הפגום הזה. אם יציעו רק תיקונים קוסמטים, ישראל תתמוך בעמדת הנשיא להתרחק מהסכם גרוע ולהציע סנקציות משתקות. ישראל תמשיך לעבוד עם שליחי הנשיא - קושנר, גרינבלט ופרידמן - לקדם שלום עם כל שכנינו, כולל הפלסטינים. ככל שהפלסטינים יקבלו מהר יותר את האמת על הקשר של העם היהודי לירושלים, כך נוכל לעבוד על הסכם היסטורי שיספק עתיד טוב יותר לשני העמים".

גורם מדיני מסר כי ראש הממשלה הביע קודם לכן, בפגישתם המוקדמת בכנסת, את הערכתו לפנס על הקשר המיוחד בין ארה"ב וישראל והודה לו על תמיכתו האיתנה של ממשל טראמפ בישראל. הם דנו באתגרים וההזדמנויות באזור, בראש ובראשונה ההתמודדות עם התוקפנות האיראנית באזור ושאיפותיה של איראן לנשק גרעיני.

אותו גורם הוסיף כי נתניהו הדגיש בפני סגן הנשיא כי על מדינות אירופה לקחת ברצינות את דבריו של טראמפ שצריך לתקן את הסכם הגרעין. כמו כן, הוא העלה גם את סוגיית החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד והאזרחים הישראלים המוחזקים בעזה.

פנס אמר לנתניהו שהוא זוכר כשהגיע לוושינגטון כראש ממשלה, בשנת 2009, ועמד שם מול ביקורת נוקבת שהוטחה מעמיתיו בקונגרס, איך שהוא אמר לו: 'אני תומך בך ותומך בישראל. דע לך שיש לך כאן ידיד, והדבר הזה הוכח היום'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר