נערכים לחילוץ

בשל מזג האוויר אונייה נסחפה למים רדודים

האונייה דיאנה נתקעה בחול לחופי עכו לאחר שנסחפה מנמל חיפה בשל מזג האוויר הסוער בסוף השבוע. על פי הערכות גורמי המקצוע חילוצה של הספינה ייארך לפחות שבוע (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נזקי מזג האוויר הם לעתים בלתי צפויים כמו במקרה חילוצה של האונייה "דיאנה", שנסחפה ביום שישי האחרון אל החוף בין קריית ים לעכו. על פי הערכות גורמי המקצוע החילוץ שלה ייארך עוד לפחות שבוע ויחל רק לאחר שהים יירגע מהמערכת החורפית שצפויה להימשך לפחות עד שבת.

על פי הדיווח ב-ynet, האונייה נמצאת במרחק של כ-200-150 מטר מהחוף, באזור שבו עומק המים כחמישה מטרים בלבד. סוכן האונייה, רלי קמור, אמר אתמול (שני) ש"דיאנה" שקעה בעומק של 4-3 מטרים בתוך החול. על מנת לחלץ אותה יש לחפור מסביבה באמצעות מחפר, להכין "תעלה" לעומק המים ולהזמין גוררות שיגררו אותה למקום שבו תוכל לשוט בכוחות עצמה.

"מדובר בתקלת מנוע שגרמה לאונייה להיסחף אל החוף", הוסיף קמור. "היא יושבת 4-3 מטרים חול, אבל האונייה, הצוות והמטען בסדר גמור".

על סיפון האונייה באורך 140 מטר, המניפה את דגל אנטיגונה, כ-20 אנשי צוות פיליפינים. היא הגיעה מדנקירק שבצרפת ועל סיפונה כ-10,000 טון ברזל. מחציתם אמורים היו לפרוק בנמל חיפה. במהלך העגינה החלה האונייה להיסחף במפרץ, לכיוון עכו, עד שנתקעה על החוף.

במינהל הספנות העריכו שהחילוץ יימשך אף מעבר לשבוע. צוותים מחברה אמריקנית המתמחה בחילוץ אוניות צללו בימים האחרונים סביב "דיאנה". הם ממפים את האזור ומכינים את תוכנית החילוץ שתועבר למינהל.

"לאחר סיום המערכת החורפית צפויים עוד כעשרה ימי עבודה על החילוץ", אמר ראש המינהל, יגאל מאור. "מינהל הספנות אמור לאשר את העבודה, לאחר שיוודא שאין סיכון לחוף או להגנה על הסביבה באזור הספינה".

אנשי מקצוע הוסיפו שגם אם לאונייה לא ייגרם נזק מבני במהלך ההחפה (העלייה על החוף), היא לא תוכל לחזור באופן מיידי לפעילות. זאת מאחר שהשקיעה בחול צפויה לגרום לסתימה של מערכות הקירור שלה והיא תזקק ככל הנראה לטיפולים טכניים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר