פנס בישראל

היום האחרון: מייק פנס יבקר בכותל המערבי

סגן הנשיא האמריקני, מייק פנס, יפגוש את הנשיא רובי ריבלין, יבקר במוזיאון 'יד ושם' ולאחר מכן יחתום את הביקור החם והמוצלח בביקור בכותל המערבי • אלו הסדרי התנועה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השיירה הנשיאותית נכנסת לכנסת (צילום: דוברות המשטרה)

היום האחרון לביקור סגן הנשיא מייק פנס בישראל: לאחר שנועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאם בכנסת וסעד עם רעייתו במעון ראש הממשלה לארוחת ערב, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס יסיים היום (שלישי) את ביקורו בן היומיים בישראל.

בשעות הבוקר יוועד פנס עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. אשתו קארן תיפגש בנפרד עם רעיית הנשיא נחמה ריבלין. בשעה 12:00 יגיע פנס עם נתניהו ל"יד ושם" בירושלים ויניח זר באוהל יזכור. בשעה 13:45 יערוך ביקור פרטי בכותל המערבי בלוויית רב הכותל שמואל רבינוביץ' וללא ליווי של גורם ישראלי בכיר. מיד עם תום הביקור בכותל - תעשה הפמליה את פעמיה לנמל התעופה בן גוריון וסגן הנשיא ימריא מישראל.

גם היום יירשמו שיבושי תנועה בירושלים בשל חסימות רחובות. מסביבות השעה 11:00 ועד שעות אחר הצהריים ייסגרו לסירוגין הרחובות הבאים: פלומר, ז'בוטינסקי, הנשיא, האר"י, עזה, הרצוג, זלמן שניאור, בזק, שמואל בייט, הרצל, ציר הזיכרון, דוד רמז, הכלביה, מעלה השלום, שער האשפות, דרך העופל, דרך חברון, הזז, בן צבי, שז"ר, ויצמן, בן גוריון, גינות סחרוב.

רחוב דוד המלך, שבמלון שם התאכסן פנס, יהיה סגור לתנועה עד לסיום הביקור. לקראת מעבר השיירה לנתב"ג, ייחסם לסירוגין כביש 1 לכיוון מערב ממחלף גינות סחרוב ועד למחלף גנות. כן כן תיחסם הגישה מכביש 1 לכביש 6 במחלף בן שמן והתנועה תופנה לכביש 443. בשל עומסי התנועה הצפויים, הציבור מתבקש להימנע מהגעה לאזור ולהשתמש בדרכים חלופיות.

המשטרה ממליצה לציבור המתנייד בתוך העיר ירושלים, לנסוע בתחבורה הציבורית והרכבת הקלה, להישמע להוראות השוטרים ולהיות קשובים לעדכונים שיפורסמו בכלי התקשורת ובערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל. לציבור הנהגים מומלץ להיעזר גם באפליקציית waze שתעודכן בדבר החסימות והשינויים בהתאם. במשטרה קוראים לציבור להתעדכן כל העת בדבר השינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של המשטרה שמספרו 110.

"הנשיא טראמפ רצה שאודה על המילים החזקות"

סגן הנשיא פנס ורעייתו קארן סעדו אמש עם נתניהו ורעייתו שרה במעון ראש הממשלה בירושלים. לפני הארוחה מסרו השניים הצהרות לעיתונות. בדבריו הודה פנס לנתניהו על האירוח והוסיף: "שוחחתי עם הנשיא (טראמפ) אחר הצהריים והוא רצה שאודה על המילים החזקות, על המחויבות החזקה למערכת היחסים בין ארה"ב לישראל. בימים האחרונים הייתי ברחבי האזור במצרים וירדן - שתי מדינות שעשו שלום עם ישראל ועכשיו מבינות את האיום המשותף מאיראן.

"אני כאן בישראל כדי לחגוג את הקשר בין המדינות. אנחנו עומדים יחד בקרב נגד הטרור האיסלאם הקיצוני. אעזוב את ישראל בביטחון שעם הנשיא טראמפ בבית הלבן, ועם המנהיגות החזקה שלך (נתניהו) פה בישראל, הימים הטובים עבור ארה"ב ובעלת בריתנו ישראל עוד לפנינו".

נתניהו אמר: "אני רוצה לשבח אותך על נאומך המדהים. ראית איך האנשים קמים שוב ושוב ומריעים על הידידות הכנה. זו עדות חזקה למחויבות שלך ושל הנשיא טראמפ ליחסים עם ישראל. דיברנו על האתגרים המשותפים וההזדמנויות ובראשם האתגר האיראני. אני רוצה להצדיע לכם על עמידתכם לצד העם האיראני. המשטר האיראני ייפול יום אחד והעם האיראני יזכה לחופש שמגיע לו, והם יזכרו מי עמד לצדם. אתם בצד הנכון של ההיסטוריה. אנו מסכימים איתך שההסכם הוא אסון ולמשטר כזה אסור להחזיק נשק גרעיני".

"חייבים לתקן את הכשלים בהסכם הפגום הזה. אם יציעו רק תיקונים קוסמטים, ישראל תתמוך בעמדת הנשיא להתרחק מהסכם גרוע ולהציע סנקציות משתקות. ישראל תמשיך לעבוד עם שליחי הנשיא - קושנר, גרינבלט ופרידמן - לקדם שלום עם כל שכנינו, כולל הפלסטינים. ככל שהפלסטינים יקבלו מהר יותר את האמת על הקשר של העם היהודי לירושלים, כך נוכל לעבוד על הסכם היסטורי שיספק עתיד טוב יותר לשני העמים".

אתמול נאם פנס במשכן הכנסת והצהיר שהשגרירות האמריקנית תעבור מתל אביב לירושלים עד סוף 2019. "אני מרגיש כבוד גדול לעמוד כאן, בדמוקרטיה הרוחשת הזאת, כסגן הנשיא האמריקני הראשון שמקבל את ההזדמנות לדבר כאן בירושלים, בירת מדינת ישראל", אמר פנס בכנסת. "אני מביא ברכות ממנהיג שעשה יותר כדי לקרב את שני העמים הללו מכל נשיא אחר שכיהן ב-70 השנים האחרונות - הנשיא טראמפ".

פנס בירך בעברית "שהחיינו" וזכה בתשואות רמות וארוכות מחברי הכנסת. עם תחילת נאומו פרצה מהומה במליאה, כשחברי הכנסת של הרשימה המשותפת הניפו כרזות ועליהן הכיתוב "ירושלים, בירת פלסטין" ופתחו בקריאות בוז לעברו של פנס. שניות ספורות לאחר מכן הוציאו הסדרנים את הח"כים הערבים שהורחקו ע"י יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עד לתום הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר