"פגיעה בוטה בשבת"

חיפה: רחוב מרכזי - יהפוך למדרחוב בשבתות

עיריית חיפה צפויה להפוך את רחוב בן גוריון המרכזי למדרחוב בשבתות ולהגביר את הפעילות העסקית תוך רמיסת השבת. אלפר ליהב: "נאה דורש נאה מקיים, השבת נרמסת" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שדרות בן גוריון בחיפה (צילום: גוגל מפות)

הידרדרות נוספת בחומות השבת בחיפה: לפי תכנית העירייה, רחוב בן גוריון המרכזי בעיר ייהפך למדרחוב בשבתות, מתוך מטרה להגביר את הפעילות העסקית ברחוב, בעיצומה של שבת קודש, רח"ל, תוך רמיסת קדושתה וכבודה של שבת בראש כל חוצות.

בעקבות תכניתה של העירייה, פנה חבר מועצת העירייה, מיכאל אלפר, במכתב חריף לראש העירייה, יונה יהב, ובו הוא מתריע מפני הפרת הסטטוס-קוו.

"בימים אלו מפרסמת עיריית חיפה על כוונתה לסגור בסופי שבוע את שדרות בן גוריון לתנועת כלי רכב והפיכתו למדרחוב וזאת על מנת להגביר את הפעילות העסקית ברחוב", כותב אלפר במכתבו, "לשם כך אף מתכננת העירייה התקנת מחסומים קבועים שיופעלו בשבתות. חילול שבת ככל וישנו כיום במרחב הציבורי ע"י בעלי העסקים בעיר הינו למגינת לב כל אדם בישראל שרגש יהודי מפעם בקרבו".

אלפר מוסיף וכותב כי "ההחלטה להפיכת הרחוב למדרחוב מהווה קריאה של העירייה בראשותך להגברת חילולי השבת במרחב הציבורי ומהווה פגיעה בוטה בשבת והפיכתה של השבת ליום של חול חלילה. זאת ועוד, פעילות זו תייצר השלכות רוחב על אזורים נוספים בעיר. ענין שמירת השבת במרחב הציבורי אינה ענין לאדם שומר מצוות בדווקא, זאת הבינו והכריזו גם מנהיגי והוגי הציבור החילוני בא"י".

"בראיונות שהענקת לכלי התקשורת לאחרונה הפלגת ב'חשיבות שמירת השבת, הסטטוס קוו ושמירה על מרקם החיים המשותפים', נאה דורש נאה מקיים", כותב אלפר לראש העיר, "אני מביא בפניך את זעקת השבת הנרמסת בחוצות וקורא לך, אנא המנע מהחלטה זו הפוגעת במשוש חיינו, שבת קודש, המהווה שורש האמונה ואות בין ישראל לבורא עולם".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה כי "אנו שמחים שאחרי 9 שנים של חברות במועצת העיר 9 שנים נעדרי הישגים לציבור, גילה מר אלפר את השבת בעיר חיפה. וזאת רק לאחר שסורב על ידי ראש העיר להתמנות כסגן ראש עיר בשכר. לו היה מר אלפר באמת מתעניין בשבת ובשמירתה היה דואג לכל הפחות להצביע במועצת העיר נגד הפעלת מזנונים בשבת בעיר ולא היה בוחר לצאת מחוץ לאולם המליאה בשעת ההצבעה. מדובר בהמשך סדרת ה"פייק ניוז" שמוכר אלפר לעיתונות החרדית כדי לספר בדיות לציבור החרדי. בניסיון להצדיק את שקריו ולהציג את ראש העיר כ"שונא חרדים".

"לגופם של דברים, הידיעה מבוססת על פרסום בעיתון "כל בו חיפה" מהשבועות האחרונים, הבקשה להפוך את שדרות בן גוריון למדרחוב בשבתות הגיעה מסוחרים בשדרה, מדובר ברחוב שרוב תושביו אינם יהודים ואינם מחויבים בשמירת השבת. רוב העסקים ברחוב בבעלות של גויים ופתוחים בשבת מזה עשרות שנים. ובכל מקרה ההצעה לא נידונה כלל בעירית חיפה.

"כל זה לא יפריע לעיתון "יתד נאמן" לפרסם בכותרת גדולה ביום שלישי הבא כי בעקבות פניתו של מר אלפר הוסר האיום להרחבת חילול השבת בעיר חיפה. כפי שהוא נוהג בכל השנים בהם אין לו הישגים. בניגוד לאלפר ראש העיר חיפה לא נמנע בהצבעות שמשמרות את ה"סטטוס קוו" ואף מבטל מכרזים לאחר שנודע לו על קיומם. אין צורך במכתבי אלפר וכתבות בעיתון הבית שלו בשביל לשמור על קדושת השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר