צפו בתיעוד

ההפתעה של הקהילה החרדית באי קאנווי

קהילה חרדית חדשה שהוקמה לאחרונה באי קאנווי שבבריטניה בשל יוקר המחייה, הופתעה מקבלת הפנים החמה והלא צפויה שקיבלה מתושבי האי הנוצרים (חרדים, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ה-bbc מתוך ynet)

בעוד שבארץ בוכים תושבים מעטים על "השתלטות חרדית", כביכול, בקאנווי איילנד – האי שבאסקס, בריטניה – נרגשים וסקרנים לפגוש את השכנים החדשים - קהילה החרדית שמהגרת בהמוניה מצפון לונדון בשל צפיפות ויוקר מחייה. הסיפור המרגש והלא שגרתי תועד על ידי ה-BBC הבריטי שיצא לתעד את התופעה מקרוב.

תושבי קאנווי הוותיקים, נוצרים רובם ככולם, שונים ככל שניתן להעלות על הדעת מהקהילה החסידית שמשתקעת בימים אלה באזור, אך למרות זאת כריס, ממנהיגי הקהילה בקאנווי, החליט לקבל את התושבים החדשים וליזום היכרות קרובה איתם. "מה שאני רוצה לעשות זה לקחת 15 אנשים מהקהילה החסידית, ו-15 אנשים המקהילה המקומית של קאנווי", סיפר ל-BBC, "ונאכל, נשתה, נעשה מוזיקה ונפתח שיחה".

הוא ארגן להם "מסיבת קבלת פנים" מרגשת, שהפתיעה עד מאוד את החסידים שלא רגילים במחוות מסוג זה. את המעשה הסביר במילים: "מה שעוזר לך אם אתה הולך לכל מקום בעולם הזה, זה אנשים שאומרים לך 'ברוך הבא, האם יש משהו שאני יכול לעשות בשבילך?' זה עוזר לך להרגיש יותר טוב. פשוט כך".

ההפתעה הייתה הדדית, והמפגש שנועד להיכרות ולשיחות, ובו השתתף גם הכומר המקומי, הבהיר לוותיקי קאנווי כמה מן העקרונות החסידיים: "אפילו זה לא מותר לנו", הבהירה אחת הנשים החסידיות במפגש, כשהיא מחווה בידה על ההתקהלות המעורבות. "הכול אצלנו נפרד. בחתונות אנחנו שמים מחיצה בין גברים לנשים".

על פי הדיווח ב-ynet, עד כה בחרו כמאה משפחות מסטמפורד היל, השכונה החרדית שבצפון לונדון, לעזוב את האזור שבו גרו עשרות בשנים ולהגר מזרחה, לקאנווי איילנד, לאחר שיוקר המחיה המאמיר בלונדון, כאמור, הכריע אותם.

התקשורת הבריטית מסקרת את התופעה בהרחבה בשבועות האחרונים, ומכנה אותם "החלוצים החרדים". "האינדיפנדנט" הבריטי הדגיש בכתבה שפרסם בנושא, כי קבלת הפנים באי אינה מובנית מאליה בהתחשב בחד-גוניות של תושביו – כולם לבנים ללא היסטוריה של סובלנות כלפי זרים השונים מהם.

"במילטון קיניס ומקומות אחרים שניסינו לעבור אליהם, התושבים המקומיים הגיבו, ובכן, בהתפוצצות... ואז הוזמנתי לראות את האי קאנווי, וחשבתי לעצמי, אוי לא. רק לא שם, סיפרה המרואיינת החרדית, אך ביקור אחד במקום קנה אותה, ובמסיבת קבלת הפנים שנערכה לה ולחבריה, אמרה: "מעולם לא ראיתי קהילה לא-יהודית כל כך מקבלת, כל כך פתוחת לב וכל כך ידידותית לנו, היהודים".

הקהילה החסידית החלה לקנות נכסים ואף הקימה בית ספר בקאנווי, כשהמיקום – ליד שפת הים ולא רחוק מדי מצפון-לונדון והמשפחות שהשאירו מאחור – קורצים בהחלט. הסרטון שיצר ה-BBC, מתעד את האוכלוסייה הוותיקה שמצדה מנסה להסתגל לשכנים הלא-מוכרים ולהבין מדוע הם מעדיפים להתבודד על החוף ובמגרשי המשחקים.

עם זאת, ב"אינדיפנדנט" בסבירים שהמקומיים היו מרוצים מההחלטה להתיישב בשכנות להם, לאחר שמחירי הבתים באזור צנחו משמעותית מחוסר ביקוש וכמובן שעלייה בביקוש מעלה את ערך הנכסים מיידית. "החלוצים החדשים" מצהירים כי בכוונתם לתרום לפיתוח המקום ולתושביו כדי להרגיש בבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר