"אחת מול כולם"

קרוב לאלף נשים בכנס השנה של מאמע

בערב גדוש במופעים והרצאות מרתקות, התכנסו נשות המגזר במלון וולדורף אסטוריה לשמוע ולפגוש את הנשים המובילות והמשפיעות בישראל ובמגזר בערב של העצמה נשית. למה שרת המשפטים מאמינה בנשים חרדיות? ואיך אפשר דרך הדיגיטל להצליח? (כנס מאמע)

כנס מאמע | כיכר השבת |
הסטנדאפיסיטית סמדר מורג "מפריעה" לשרת המשפטים. (צילום: קים צילום אירועים ומגנטים)

אתמול בערב (שני) התכנסו מאות נשות המגזר למלון וולדורף אסטוריה, לכנס "אחת מול כולם" מבית כיכר השבת ומגזין הנשים מאמע לערב שכולו מוקדש להעצמה נשית, דיגיטל והצלחה.

לאחר מינגלינג בבר החלבי של המלון, עלתה לבמה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל לדברי פתיחה מרשימים, על הכוח של הנשים החרדיות, ועל מהפכות שניתן לעשות בעולם הדיגיטל ולשוויון חברתי.

קים צילום אירועים ומגנטים

הסטנדאפיסטית המוכשרת סמדר מורג, עלתה לבמה יחד עם השרה לשוויון חברתי לאתנחתא קומית בכל הקשור לאזרחים וותיקים וההשפעות שהשרה לשוויון חברתי פועלת עבורם.

צילום: קים צילום אירועים ומגנטים
הגדלה

השפית הידועה של כיכר השבת מורן פינטו עלתה לבמה על ההצלחה דרך הדיגיטל ואיך אפשר להגיע לכל אחת ואחת, ולהרגיש את הקהל והאוהדים גם דרך המרחב הוירטואלי.

לאחר מכן נפתח המושב המקצועי כאשר לראשונה ענקית הרשת גוגל שלחה צוות מיוחד להרצאה על כלים מעשיים לשימשו בדיגיטל לפרנסה, תעסוקה ורווח. מנהלת השיווק גוגל ישראל רוני ספיר הדגימה על המסך איך ניתן דרך אתר אינטרנט יחד עם הדרכות וטיפים ליצור מיזמים ועסקים קטנים מקודמים ומוצלחים.

במושב המרכזי עלתה העיתונאית שלהבת חסדיאל לראיין את שרת המשפטים איילת שקד שזכתה למחיאות כפיים בדבריה על החברה החרדית. שרת המשפטים סיפרה על האפשרות גם לגדל ילדים וגם לפתח קריירה מצליחה כאשר אמרה שהיא לא מפספסת אף אירוע של הילדים בבית הספר גם אם ישיבת קבינט.

צילום: קים צילום אירועים ומגנטים

לדברי שרת המשפטים, המדינה רואה חשיבות בקידום התעסוקה במגזר החרדי והכנסת הנשים החרדיות לשוק העבודה, וכי המדינה מעודדת לכך באמצעות תקנים מיוחדים: "הכל תלוי בכן" - חתמה השרה.

בנוסף, הפתיעה שרת המשפטים כאשר חשפה שישנה שופטת חרדייה שמועמדת לבית המשפט העליון וכי שרת המשפטים רוצה בכך ומגבה את ההחלטה ותפעל לכך בוועדה למינוי שופטים.

הפאנל "אחת מול כולם"

בשיא הערב עלו נשים מובילות ומשפיעות במגזר החרדי לפאנל ייחודי על הצלחה דרך עולם הדיגיטל. על המסך הוקרנו הסרטונים של כל אחת מהמשתתפות ולאחר מכן עברו לראיונות אישיים.

הרבנית יהודית יוסף - האחת בחינוך - ריגשה את הקהל על עידודו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בהקמת רשת הגנים עליהם היא אחראית ומפקחת, וכי עם הרבה אמונה ועשייה ניתן להצליח.

חמדה לוי מעולם השיווק והבנקאות בפאג"י הדגישה את החשיבות באיזון הנכון בין עולם הדיגיטל לתכנון אנושי, כאשר מצד אחד הדיגיטל מקל על חיינו מאוד: הברת כסף, הפקדת שיקים ועוד כדי לחסוך זמן. אבל מאידך אי אפשר לוותר על הבנקאים, האנשים, לתכנון מעמיק ומקיף לצרכי הלקוח: בחירת המשכנתא הנכונה, תכנון פיננסי מותאם. השילוב והאיזון בין עולם הדיגדיטל לבין הבנקאות האנושית הם ביחד הדבר הנכון ביותר.

מרים שרביט מנהלת ביה"ס סיעור מוחות חשפה את הקשיים למציאת איזון מדוייק בין בית ספר חרדי לנשים חרדיות, לבין תכני הלימוד בדיגיטל ותכנים שיכולים להיות לא ראויים. שרביט קיבלה החלטה שלאורך כל הלימוד יופעו מסנני תוכן למרות התנגדות המורים: "אנחנו פועלים בדרכים יצירתיות לפתור את יכולת הלימוד אל מול התכנים. עם הרבה היערכות מראש, רצון והרבה אמונה - הכול אפשרי. צריך ללמוד דיגיטל, שם נמצא העולם והפרנסה. אבל אם צריך לשמור על התכנים אז נעשה הכול".

חמדה לוי, מנהלת שיווק ובנקאות בפאג"י. צילום: קים צילום אירועים ומגנטים
עו''ד עומר ינקלביץ'.
עו"ד עומר ינקלביץ'. צילום: קים צילום אירועים ומגנטים
הגדלה

עו"ד עומר ינקלביץ' דיברה על החשיבות של עולם התרבות במגזר החרדי כאשר לפני עולם הדיגיטל לא היה מקום ליוצרים ויוצרות חרדיים: "עולם הדיגיטל הוא כלי לפרוץ בתרבות. אומנות זה כלי לנפש וחובה בכל חברה, וגיליתי יוצרים ויוצרות במגז החרדי שנחבאים אל הכלים" ודווקא דרך המדיה ניתן היה להביא אותם לציבור הכללי, את היצירה שלהם "שיש בה אמונה ונפש עם רגש ונשמה והציבור מחפש יצירות כאלה".

רייצ'ל הורביץ ממותג האופנה רייצל H, סיפרה על השילוב בין נשים, אופנה ועסקים שבעבר לא היה חלק מהמגזר החרדי והיא הייתה היזמית הראשונה שהכירה בכוח של השילוב הזה גם במגזר. רייצ'ל חשפה פן אישי על הקשיים בתחילת הדרך, עם הקמת עסק וגידול ילדים וכי מה שהדריך אותה לכל אורך הדרך הוא היכולת לקחת כשלונות ולמנף אותם להצלחה: "מה שצריך זה התמסרות ומסירות, והכי חשוב זה לא לעשות עסקים על חשבון המשפחה".

פייני סוקניק ריגשה את הקהל על הדרך להקמת העמותה "באשר תלכי" בליווי פרידה וגירושים כאשר היא הכירה בחשיבות מהפן האישי. למרות איומים וקשיים, היא ממשיכה קדימה כדי להיות עבור כל אישה שצריכה את הליווי, התמיכה והעזרה.

עו"ד רבקה שוורץ אושיית הרשת "ישנן בנות" זכתה למחיאות כפיים על העמותה "מן המיצר" והנושאים שגם אם לא מדברים עליהם במגזר לנפגעות יש לאן לפנות ומקום לקבל: עו"ד שוורץ דיברה על האפשרויות להיות פעילה במגוון נושאים ותחומיים, חברתיים, כלכליים, משפטיים ועוד - ושאם רוצות: אפשר הכול ביחד: "כל אחת ואחת בקהל היא אחת מול כולם, כולנו ככה".

ביסום הפאנל דיברה רבקה רביץ, ראש סגל בית הנשיא איזנה את הדברים כך שאמנם עולם הדיגיטל הוא חשוב, אבל צריך לשמור על האנושיות, יחסי החברויות. כדי להצליח צריך להשתמש בדיגיטל בחכמה אבל לשמור תמיד על היחסים בחוץ, דרך שיח ופגישות.

צילום: קים צילום אירועים ומגנטים

במהלך הכנס הובאה אתחנתא של רוחניות וקדושה, יחד עם עמותת אורם שאמונה על שיפוץ מקוואות והפיכתם ליוקרתיים ונוחים "ברמת ספא של חמישה כוכבים", ובראשות הגב' דלית משיח שעלתה לשאת דברים ולספר על פועלה של העמותה החשובה: "בחמש השנים האחרונות שיפצנו 22 מקוואות ברחבי הארץ ואנחנו בתהליכי שיפוץ של שניים נוספים והרשימה עוד ארוכה", אמרה משיח וזכתה לתשואות מקהל, "המטרה שאישה תיכנס למקווה ותרגיש שהיא האחת והיחידה, גאה ומיוחדת".

"חשוב לנו לשנות את התדמית של המקווה", הוסיפה משיח, "לא ישן ומוזנח עם מים עכורים שהרבה נשים נאלצות לטבול. הקונספט החדש יהיה מקווה מפואר וחדשני שיעניק לכל אישה חוויה רוחנית נעימה ומעצימה".

לפני דבריה של הגב' דלית משיח פורסם הסרטון על עמותת אורם במטרה להפיץ את הבשורה החדשה:

במהלך הערב הופיעו הזמרת והיוצרת שרון רוטר, ואף השדרנית והמנחה דנה ורון עלתה לבמה במופע שירים. כמו-כן זכו המשתתפות להצגת סטנדאפ מצחיקה על חזרת בתשובה של האומניות: גל בידרמן וקרן אדלר.

לא הצלחתן להשיג כרטיס הפעם לכנס? אל תחכו בפעם הבאה לרגע האחרון, עקבו אחר התכנים במאמע לכנס הבא.

דנה ורון. צילום: קים צילום אירועים ומגנטים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר