מצוקת "נתיבות משה" בחיפה

ח"כ גפני מאשים את בנט ויונה יהב ב'התנכלות' ו'אכזריות'

הוועדה לזכויות הילד דנה במצוקת מאות ילדי בית הספר 'נתיבות משה' בחיפה • ח"כ משה גפני תקף בחריפות את שר החינוך בנט וראש העיר יונה יהב, והאשים אותם בהתנכלות ואכזריות • צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי הכנסת)

יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, יוצא הבוקר (שלישי) למתקפה חריפה נגד שר החינוך נפתלי בנט וראש עיריית חיפה יונה יהב בשל מצוקתם המתמשכת של מאות ילדי בית הספר 'נתיבות משה' בקריית שמואל בחיפה.

גפני האשים, בדיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת, את שר החינוך ואת ראש העיר במצוקתם של הילדים הנמצאים בת"ת העומד תחת חסותו של 'החינוך העצמאי' והגדיר את המתרחש כלפי בית הספר כ"אכזריות".

בוועד ההורים של בית הספר התורני 'נתיבות משה' טוענים כי מצוקת המבנה לא נפתרה - על אף הבטחותיו של שר החינוך נפתלי בנט להורים ולתלמידים. בעקבות כך, הם הגיעו היום לדיון בוועדה לזכויות הילד. במהלך הדיון הם הביעו את אכזבתם ופגיעתם מכך שאף גורם רשמי מהמשרד לא שוחח עם ההורים ולא עדכן אותם על התפתחויות כלשהן. יצוין, כי אף נציג מעיריית חיפה לא טרח להגיע אל הדיון - כולל ראש עיריית חיפה יונה יהב.

ח"כ משה גפני המלווה את מצוקת ההורים, יצא בדבריו הקצרים למתקפה חריפה נגד שר החינוך בנט וראש העיר יונה יהב: "זה 17 שנה שילדים סובלים באופן החמור ביותר שיכול להיות. לא מבין איך קורה דבר כזה והמדינה שותקת. מדובר על התנכלות שפשוט אי אפשר לתאר. הייתי אצל עמרם מצנע שהיה ראש העיר הקודם הוא הקצה שטח והתחיל לבנות, התחלף השלטון והגיע ראש עיר חדש שלא נותן לבנות שם".

"הייתי שם הרבה פעמים", המשיך גפני, "מדובר על דבר שהמדינה הייתה צריכה לרעוש ולגעוש. זה לא היה יכול להיות יותר משלושה חודשים שהעניין הזה נפתר. אין מציאות כזו במדינת ישראל לא במגזר היהודי, לא במגזר הערבי לא בשום מקום שמחזיקים ככה ילדים 17 שנה".

גפני הוסיף ואמר כי "אין לי מילים בשפה העברית להגדיר את האכזריות הזאת. עומדים מול ילדים! זו בעיה של העירייה ומשרד החינוך. היה שר החינוך נפתלי בנט אצל ראש העיר לפגישה, נאמר לנו שהיה סיכום, מתברר שהסיכום הוא פנייה למשרד החינוך כדי לא לעשות כלום. העירייה לא מבקשת כלום. היא הגישה בקשה כי סיכמו עם נפתלי בנט להשתיק את ההורים ולפגוע בתלמידים. שניהם אחראים לזה, גם שר החינוך וגם ראש העיר!".

"אנחנו נמצאים במדינה שיכולים לפגוע ככה בילדים? מזה הדבר הזה? בושה. אנחנו כמו מדינת עולם שלישי. שר החינוך אשם וראש העיר אשם", סיים גפני את דבריו החריפים.

ח"כ מקלב שנכח בדיון אמר: "משרד החינוך לא רק אחראי על בריאות הילדים אלא גם על המסגרת החינוכי שלהם, יש פה פגיעה פיזית יום יומית בילדים, משרד החינוך לא יכול להתעלם שהרשות לא מביאה את הפתרון, יש להם ממשקים במגוון תחומים צריך להפעיל סנקציות כנגד העירייה, זה שימוש ציני ופוליטי על חשבונם של הילדים, צריך לשקם את בית הספר ולא להביא טענות על סגירת בית הספר שכולם רוצים, הילדים חסרי אונים שם".

בתחילת הדיון הציעו יו"ר הועדה חה"כ שאשא ביטון וח"כ אורי מקלב בעד סנקציות על ראש העיר יונה יהב שבחר להחרים את הכנסת ולא לשלוח אף נציג מטעמו. בסיום הדיון קיבלו החברים את הצעת מקלב לנקוט בסנקציות נגד העירייה ויו"ר הועדה סיימה את הדיון בקריאה למשרד החינוך לשקול סנקציות נגד עיריית חיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר