מהלך דרמטי

פרשת "ילדי תימן": קברים יפתחו ושרידי גופות יבדקו

לראשונה נעתרת המדינה לתחינתן של משפחות מיוצאי תימן הסוחבות איתן את הכאב על היעלמותם המסתורית של ילדיהם לאחר שעלו לישראל, ותנפיק צווי פתיחה לקברים המיוחסים להם כדי לבצע בדיקות גנטיות לשרידי הגופות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ארכיון המדינה)

בבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה התקבלה היום (שלישי) הודעה מטעם פרקליטות המדינה לפיה היא מסכימה שיפתחו קברים ויבוצעו בדיקות גנטיות לקשרי משפחה בין כמה משפחות מיוצאי תימן לבין שרידי גופות שנמצאות בקברים.

הסכמת הפרקליטות תבוא לידי ביטוי ממשי, בכך שתנפיק צווים שמתירים צעד זה,לבקשתן של 17 משפחות שביקשו זאת.

חלקת ילדי תימן בבית העלמין בפתח תקווה (צילום: יצחק הררי, פלאש 90)

המהלך הדרמטי, אף קיבל את אישורה של הוועדה לכבוד המת על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל, בכפוף להתקיימותם של תנאים, שמאפשרים לפתוח את קבריהם של ילדי תימן וביצוע בדיקות גנטיות, מבחינה הלכתית.

הפרשה ההיסטורית של היעלמות ילדי תימן סמוך לאחר עלייתם לארץ אינה יורדת כידוע מסדר היום הציבורי כבר כמה עשורים. לא פחות משלוש וועדות חקירה ובדיקה הקימה המדינה כדי לשכך את הסערה סביב התיאוריות על חטיפת הילדים בידי הממסד ששלט בארץ בין 1948 - שנת הקמת המדינה - לבין 1956.

הודעת ראש הממשלה על פתיחת הארכיונים (צילום: לע"מ)

לפני כשנה הורה כזכור ראש הממשלה בנימין נתניהו על פתיחת הארכיון הסודי של העדויות שנמסרו בפני הוועדות הציבוריות, ואכן נחשפו לא מעט חומרים שרק חיזקו את טענותיהן של לא למעט משפחות שעדיין כואבות את היעדרות יקיריהם, שבעבר נטען בפניהן כי נפטרו ונקברו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר