חשש לצונאמי

רעידת אדמה בעוצמה 7.9 הכתה במפרץ אלסקה

רעידת אדמה עוצמתית במיוחד הורגשה במפרץ אלסקה עשרה קילומטר בתוך הים. הרשויות באזור מתריעות מפני גלי צונאמי ענקיים שיכולים להכות בחופים הסמוכים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
צונאמי, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

רעידת אדמה חזקה במיוחד בעוצמה 7.9 דרגות מתוך 9, הורגשה היום (שלישי) במפרץ אלסקה. הרשויות בארצות הברית פרסמו התרעות לצונאמי באלסקה, בהוואי, בחוף המערבי של ארה"ב וכן לקנדה.

הרעש הורגש בשעה 00:31 (שעון מקומי) במרחק של 256 קילומטרים דרומית-מזרחית לעיר צ'יניאק שבאלסקה, בעומק של עשרה קילומטרים בתוך הים. כך לפי סוכנות "הסקר הגיאולוגי של ארה"ב" (USGS). "אם אתם נמצאים באזור החוף, נועו לפנים היבשת לשטח גבוה יותר. אזהרות צונאמי משמעותן שצונאמי עם הצפה משמעותית אפשרי או שכבר מתרחש", נמסר בהודעת האזהרה שפרסם המשרד לניהול מצב חירום באנקורג', בירת אלסקה, לאלסקה ולקולומביה הבריטית.

על פי דיווחים, בעיר קודיאק שבאלסקה נשמעו אזעקות שמתריעות מפני צונאמי. לפי שעה לא דווח על נזק באזור. תחנת רדיו מקומית בקודיאק קראה למאזינים להתרחק מאזור החוף. "זו אזהרת צונאמי. זה אינו תרגיל. אנא לכו לשטח גבוה", מסר הקריין בתחנת KMXT הציבורית. "אם אתם בדירות, טפסו לאחת הגבעות. פשוט תעלו למעלה".

"בהתבסס על כל המידע הזמין, צונאמי עשוי להיווצר מרעידת האדמה הזו שעשויה להיות הרסנית באזורי החוף שנמצאים רחוק בהרבה ממוקד הרעש", מסר המרכז להתרעת צונאמי באוקיינוס השקט.

השירות המטאורולוגי של יפן מסר שהוא עוקב אחרי המצב, אולם לא פרסם אזהרת צונאמי משלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר