כאבים בגב התחתון: המגפה הכואבת והלא מאובחנת

ישנה מגפה אמיתית כרונית, כלומר כל הזמן, אמנם לא מתים ממנה, אך רבים סובלים ממנה והיא גורמת לאיבוד ימי עבודה רבים בישראל ובעולם כולו ויכול להיות שהכי הרבה בממוצע משאר המחלות הידועות. אז מה ההבדל בין פריצת דיסק לכאבים בגב התחתון? (בריאות, שיווקי)

כאבים בגב התחתון. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פריצות דיסק, כאבי גב ומה שביניהם:

לרוב האנשים שסובלים מכאבי גב אין באמת פריצת דיסק, בדרך כלל זהו בלט דיסק, שזו אבחנה שונה לגמרי, וטיפול בה גם הוא צריך להיות שונה. יש הבדל גדול מאד בין הדברים.

פריצת דיסק אמיתית מביאה איתה סימפטומים כמו תחושת חשמל לתוך הגפיים התחתונות, איבוד תחושה באזורים תחתונים בגוף ולפעמים אפילו איבוד שליטה בסוגרים. בלט דיסק מלווה בכאב שלפעמים מקרין לרגל אחת או שתיים או לישבן.

אחוז פריצת דיסק אמיתית הוא נמוך מאוד, משהו כמו בין 1-5% בלבד, השאר, מקור הכאב יכול להגיע מכמה גורמים שונים.

הבדלים החשובים לדעת בין בלט דיסק, בקע דיסק ופריצת דיסק:

א. בלט זה השלב הראשון אשר הדיסק אשר נמצא בין שתי חוליות נמצא בלחץ לא סימטרי, ואז לאט לאט הוא מתחיל לבלוט מחוץ לשטח שבו הוא מוגדר והבליטה שלו יכולה להוביל ללחץ מרכזי עצבים שקרובים אליו ולייצר כאב.

ב. בלט דיסק יכול להוביל לקרע של חלק מרקמת הדיסק וזה מה שנקרא בקע דיסק.

ג. בקע דיסק יכול להוביל לפריצת החומר אשר נמצא במרכז הדיסק שנקרא nucleus pulposus וכאשר החומר הזה פורץ החוצה הוא עלול לגרום ללחץ משמעותי על מערכת העצבים הסביבתיים אשר עלולה לגרום לבעיות רבות וכאבים גם באותו אזור וגם להקרנת כאבים לאזורים אחרים.

עדיין סובלים מכאבי גב? | מחפשים את הפתרון ולא מוצאים? | לחצו כאן

ד"ר יצחק דרימר ממרכז דרימר על כאבי גב.

הנה שלוש קטגוריות עיקריות שמובילות גברים ונשים לכאבי גב:

א. נפילות, פציעות, תאונות וחבלות. אפילו הרגלים כמו ישיבה מרובה או לא נכונה, עמידה מרובה ללא מדרסים או נעליים מתאימות, הרמת משקלים בכל מיני זוויות לא מתאימות ויצירת לחץ על עמוד השדרה, גורמים לכאבי גב, בוודאי שאם יש בלט דיסק אז הכאב מחמיר מדברים כאלה.

ב. לחצים נפשיים, אשר מתועלים (מכוונים) לשרירים שלנו ומשם למפרקים בכל הגוף, וגם לעמוד השדרה אשר גורמים ללחצים על אזורים עצביים, מתח וכיווץ שרירים אשר יכול לגרום לכאבים בגב ובכלל בכל אזורי הגוף. המוח מכניס את הגוף למגננה מסויימת עקב הלחץ הנפשי ומתוך כך, מגיע כאב.

ג. מים, פשוט מים. אי שתיית מים יכולה לגרום לזירוז ביבוש המפרקים, הדיסקים של עמוד השדרה ולהוביל לשחיקה ותזוזה של חוליות וירידה של מרווחי המפרקים אשר גורמים גירויי יתר לעצבים וזה מוביל בסופו של דבר לכאבים. לצערנו, רוב האנשים לא מקשרים את חוסר שתיית המים לכאבי גב.

אז מה חשוב לדעת?

רוב האנשים לא מקבלים אבחון נכון ויש ערבוב כמעט קבוע בין בלט, בקע ופריצת דיסק.

לכן חשוב מאוד לקבל אבחנה נכונה, כי אם אין אבחנה נכונה, הטיפול שיינתן עלול להיות שגוי.

טיפול שגוי יכול להחמיר את המצב ולמנוע טיפול נכון בהמשך.

הרבה מאוד ניתוחי גב מיותרים יכולים להימנע או להיפתר על ידי הבנה, אבחון נכון וטיפול נכון.

עדיין סובלים מכאבי גב? | מחפשים את הפתרון ולא מוצאים? | לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר