עבירה חמורה

אב לשישה מבית שמש מואשם ביידוי שקית זבל על חייל

מאיר ויספיש מבית שמש, בן 27 ואב ל-6 ילדים, הוא החשוד בידוי שקית הזבל שגרמה לפציעתו של חייל במהלך נסיעה בעירו. אם יורשע, הוא עשוי להישלח ל-10 שנות מאסר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד מאיר ויספיש תושב בית שמש, בגין יידוי שקית זבל לעבר חייל צה"ל בעירו לפני כשבועיים.

כזכור, בשל יידוי הזבל על רכב החייל, הוא נאלץ לסטות בפתאומיות ממסלולו ונפצע כשנפגע בעמוד. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים במצב קל.

ויספיש (27), אב ל-6 ילדים ואחיו של הפעיל הקיצוני המוכר שמואל ויספיש שאף ריצה בעבר כשנתיים מאסר בגין אחד ממעשיו, עלול להישלח על ידי בית המשפט המחוזי לעשר שנות מאסר בגין העבירה החמורה בה הוא הואשם היום - "זריקת חפץ על כלי תחבורה".

עם תפיסתו בידי המשטרה כמה ימים לאחר ידוי האבן, הוארך תחילה מעצרו של מאיר ויספיש, אך לאחר מכן הוא שוחרר בתנאים מגבילים תוך שהוא טוען כי הגיע לזירת האירוע רק לאחר שהחייל כבר התנגש בעמוד. היום ביקשה הפרקליטות להאריך עד לתום ההליכים את מעצרו של ויספיש, המיוצג על ידי עו"ד שלום בן שבת.

כתב האישום מפרט: "לפני כשבועיים הגיע חייל במסגרת תפקידו לבית שמש כשהוא לבוש במדים. בשלב כלשהו החלו להתגודד סביבו מספר חרדים ומשהבין כי הוא נמצא בסביבה עוינת, ביקש החייל לעזוב את המקום וחזר לרכבו. בשלב מסוים נכנס החייל עם רכבו בטעות לרחוב ללא מוצא ושם נתקל בהתקהלות של עשרות חרדים, שהתגודדו סביב רכבו וקראו לעברו קריאות גנאי".

פרקליטו של ויספיש, עו"ד שלום בן שבת (באדיבות המצלם)

"בעוד החייל מבצע פניית פרסה כדי לצאת מהאזור", נכתב בכתב האישום, "יידה הנאשם שקית זבל אותה הוציא מפח זבל שהיה ברחוב לעבר רכבו. שקית הזבל פגעה ברכבו של החייל וכתוצאה מכך הוא נבהל, איבד שליטה על רכבו ופגע בעמוד תאורה שהיה ברחוב. החייל הזעיק משטרה ונשאר ברכבו להמתין לשוטרים במשך דקות ארוכות, בעוד המתקהלים וביניהם הנאשם הקיפו את רכבו, צעקו לעברו ודפקו על רכבו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם המתלונן נזקק לטיפול רפואי ונגרם נזק לרכב".

פרקליטו של ויספיש, עו"ד שלום בן שבת, מסר ל"כיכר השבת": "כתב האישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי, ומטבע הדברים טרם הועבר לידינו חומר הראיות ועל כן אין בידינו להתייחס לגופם של דברים".

"יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם שמרשי שוחרר בבית המשפט המחוזי במסגרת ערר שהוגש על ידינו, עובדה שיש בה כדי להטיל בספק את התזה של המדינה, תזה שעל בסיסה מושתת כתב האישום. מרשי הינו אדם נורמטיבי, ללא עבר פלילי ומשחר החקירה הכחיש את המיוחס לו. אנו תקווה שחפותו תוכח בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר