האנטישמיות ברחבי העולם נוסקת לגבהים חדשים

התחושות כי האנטישמיות ברחבי העולם גואה מקבלת גיבוי על ידי סקר מקיף שנערך בהשתתפות יהודים מרחבי העולם שסיפרו על החיים בתפוצות(בעולם)

מכוניות שהוצתו בבית חב"ד בלוס אנ'לס (צילום: טוויטר)

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל הציג בדיון בוועדת העליה והקליטה, תוצאות של סקר אינטרנטי עולמי ברשתות החברתיות, שערכה ההסתדרות בחודשים האחרונים, לקראת יום המאבק הבינלאומי באנטישמיות.

בסקר המיוחד השתתפו 1,363 יהודי התפוצות שנשאלו עד כמה הם מרגישים בטוחים במקום מגוריהם, בהתחשב בזהותם היהודית. 27% מאלו המתגוררים במדינות ברחבי אירופה ענו כי אינם מרגישים בטוחים, ובצפון אמריקה - רק 11% ענו כך.

בנוסף, נשאלו המשתתפים עד כמה הם מרגישים בטוחים להסתובב במקום מגוריהם עם סממנים יהודיים כמו כיפה ומגן דוד, ולהשתמש בשמם היהודי, גם כאן היו התשובות באירופה שונות כש51% מהמשיבים באירופה ענו כי אינם מרגישים בטוחים להסתובב עם סממנים יהודיים, יותר מפי שניים מאשר המשיבים המתגוררים בצפון אמריקה, שם 22% העידו כי הם אינם מרגישים בטוחים לעשות זאת.

בסקר נחשף כי אחד מכל שני יהודים באירופה ואחד מכל ארבעה יהודים בעולם, חש צורך להסתיר את יהדותו ולהימנע מן הסמלים היהודיים הבסיסיים ביותר. 30% מאלה שהשיבו כי הם חשים ביטחון באזור מגוריהם, העידו כי אינם חשים ביטחון להסתובב עם סממנים יהודיים. ניתן להסיק מכך שתחושת הביטחון עליה דיווחו קיימת רק בתנאי שהם נמנעים משימוש בזהותם היהודית.

המשיבים שהעידו כי נחשפו לאנטישמיות חשפו עלייה בהסתה בתקשורת וברשתות החברתיות, וכי היא הנפוצה ביותר- 80% מהמשיבים מכל העולם ו-81% מהמשיבים מאירופה העידו כי נחשפו לתכני הסתה נגד יהודים.70% מהמשתתפים ענו כי היו עדים לאירוע אנטישמי, או היו חלק ממנו שלרוב התאפיין באלימות מילולית ועלבונות, 27% היו עדים לאירוע אנטישמי שהתאפיין באיומים, ו-11% נחשפו לאירוע אנטישמי שהתאפיין באלימות פיזית.

באירופה, כ-29% מהמשיבים העידו כי חוו או היו עדים לאירוע אנטישמי שהתאפיין בוונדליזם.

מרבית המשיבים שחוו אירוע אנטישמי, לא דיווחו על כך. כשנשאלו מדוע 6% השיבו כי לא דיווחו מחשש לחייהם ולביטחונם, 30% העדיפו 'לא לעשות מזה עניין' ו-42% העידו כי אין להם אמון ברשויות האכיפה.

נתונים אלו תומכים ומחזקים את הטענה שהאנטישמיות הפכה להיות חלק משגרת חייהם של יהודי התפוצות.

עוד עולה בסקר כי משיבים שבחרו באפשרות 'אחר' (35%) נימקו את היעדר הדיווח בטענה כי הכי טוב להתמודד עם האנטישנמיות לבד', או כי 'ממילא לא יעשו עם זה כלום', 'האנשים שפגעו בי יגידו שזו הייתה בדיחה', 'מדובר באדם קרוב ולא רציתי להרוס את היחסים' 'חששתי שיפטרו אותי'.

התקרית האנטישמית בחג חנוכה האחרון


הסקר אף חשף כי כ-59% מהמשיבים מכל העולם חושבים כי הפוליטיקאים בארצם אנטישמיים במידה מסוימת.
יו"ר וועדת העלייה והקליטה אברהם נגוסה אמר במהלך הדיון כי "על כל הארגונים לפעול בתיאום – כדי להעניק יותר ביטחון וגאווה יהודית לאחינו שבגולה. במקביל יש לדרוש מהממשלות הזרות למגר את האנטישמיות".

יעקב חגואל, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אמר כי "יהודי התפוצות סובלים מגילויי אנטישמיות, רבים מהם חוששים להפגין את יהדותם, מאמינים כי הפוליטיקאים בארצם אנטישמיים ואינם מדווחים על אירועי אנטישמיות שהפכו לדבר שבשגרה. אחד הנתונים המדאיגים הוא אי האמון שרוכשים התושבים היהודים לרשויות האכיפה, מדובר בבעיה קשה שכל ממשלה צריכה לשים לב אליה''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר