האכיפה מתגברת: 1,000 ש"ח והחרמת האופניים

רוכבי האופניים שזכו משקט יחסי בכל הנוגע לאכיפה נגדם, יצטרכו להתרגל לאכיפה הקשוחה של עיריית תל אביב שהחליטה להילחם ברוכבים לא אחראיים (רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

בעייריית תל אביב-יפו ביצעו לראשונה פעילות אכיפה רחבה לתפיסת רוכבי אופניים חשמליים שנצפו במדרכה בעת רכיבה,ועל ידי כך מסכנחם את הולכי הרגל

עברייני הגלגלים שנתפסו קיבלו דו"ח ובנוסף יהיה עליהם לשלם אגרה בסך 250 ש"ח בגין התפיסה, כשהתשלום יאפשר להם להחזיר את אהאופניים לרשותם ביום המחרת. ובמידה והרוכב הוא קטין מתחת לגיל 16, שחרור האופניים יתבצע מול הוריו.

האכיפה נגד רוכבי האופניים נכנסה לתוקף בחודש ספטמבר 2017, אז הסתובבו ברחבי העיר עשרות פקחים עירוניים שהוכשרו למשימה, במטרה לצמצם את מספר הפגיעות בהולכי הרגל. מתחילת האכיפה, בין החודשים ספטמבר לאוקטובר, הוגשו 3943 אזהרות, והחל מחודש נובמבר ועד היום הוגשו 4493 דו"חות.

פירוט תקנות התעבורה שנאכפות ע"י פקחי העירייה וסכום הקנס שניתן במקרה של עבירה:

איסור שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה, איסור אחיזה, וקריאת סמס = 1000 ש"ח; איסור על שימוש במדרכות, שבילי אופניים, מעברי חצייה וכו' ברכיבה על ידי מי שהכביש או השביל לא יועדו לו – קנסות בדרגות משתנות בטווח של 100-250 ש"ח, איסור גרימת הפרעה לתנועת עוברי דרך במדרכה – 250 ש"ח, איסור הליכת הולכי רגל על נתיב המיועד לרכיבת אופניים – 500 ש"ח, עבירות הרכבה אסורות לרוכבים, קנסות בדרגות משתנות בטווח של 100-250 שקלים, ואיסור שימוש באוזניות לרוכב במדרכה – 250 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר