מסית ומאיים

בכיר באל קעידה: "בצעו פיגועי דריסה בי-ם"

חאלד בטרפי, מספר 2 בשלוחת אל קעידה בתימן, הנחשבת למסוכנת ביותר, קורא בסרטון חדש שפרסם למוסלמים לבצע פיגוע כנגד ישראל והמערב בשל הכרזת טראמפ (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חאלד בטרפי (צילום: תקשורת ערבית)

בכיר בזרוע של אל-קאעידה בתימן – הזרוע הפעילה והמסוכנת ביותר של ארגון הג'יהאד העולמי – קורא בסרטון חדש למוסלמים לבצע פיגועי דקירה ודריסה נגד יהודים כנקמה על הצהרתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, כך מדווח אתר SITE, העוקב אחרי פעילותם המקוונת של פעילי טרור.

בסרטון החדש שפרסמה רשת אל-מלאחם, השייכת לזרוע של אל-קאעידה בחצי האי ערב, הזהיר חאלד בטרפי – הנחשב למספר שתיים בזרוע, סגנו של קאסם אל-ראימי – כי לשום מוסלמי אין זכות לוותר על שום חלק מירושלים. "המוסלמים בתוך השטחים הכבושים חייבים להרוג כל יהודי – על-ידי דריסתו, על-ידי דקירתו או בעזרת שימוש בכל נשק שהוא, גם שריפת בתיהם", אמר בטרפי.

על פי הדיווח, הסרטון, שאורכו כ-18 דקות, נושא את הכותרת "חובתנו כלפי ירושלים שלנו" וככל הנראה חלק גדול ממטרתו להראות שארגון אל קעידה עוסק גם בטרור מוסלמי עולמי לאחר שאיבד את ה"בכורה" לטובת ארגון דאע"ש שהפך בשנים האחרונות לארגון הטרור המאיים ביותר בעולם.

"על כל מוסלמי לדעת שהאמריקנים והמערב הכופר – ובראשו בריטניה וצרפת – הם הסיבה מלכתחילה להימצאות היהודים בפלסטין", אמר בכיר אל-קאעידה בסרטון. הוא הדגיש כי מוסלמים במדינות המערב, בכללן ארה"ב, מחויבים לפגוע באינטרסים יהודיים ואמריקניים.

פעילות ארגון הטרור בתימן, משמעותית ונמשכת כבר לא מעט שנים. בטרפי הוא אחד מכ-150 אנשי אל-קאעידה בחצי האי ערב ששוחררו כשארגון הטרור השתלט על עיר הנמל מוקאלה שבתימן בשנת 2015. זו העיר שבה הוחזק בטרפי במעצר. מאז הצליחו כוחות תימניים בסיוע הקואליציה שמובילה סעודיה להחזיר לעצמם את השליטה בעיר ולסלק ממנה את הזרוע המקומית של אל-קאעידה, אבל בטרפי, שקנה לעצמו בתווך מעמד רם בזרוע, טרם נתפס.

הזרוע של אל-קאעידה בחצי האי ערב תכננה בעבר לפוצץ מטוסים אמריקניים וכמעט הצליחה במזימתה זו. היא הייתה גם אחראית למתקפת הטרור על משרדי המגזין הצרפתי "שרלי הבדו" בפריז בשנת 2015 בו נרצחו עיתונאים רבים בשל קריקטורה שלעגה למייסד האסלאם. הפנטגון מעריך שבשלוחה התימנית של אל-קאעידה חברים 3,000-2,000 פעילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר