ללא התראה או הסבר

דף החדשות "דיווח ראשוני" הוסר מפייסבוק

דף החדשות 'דיווח ראשוני' בעל האג'נדה הימנית הוסר לפתע מפייסבוק על רבע מיליון עוקביו ללא התראה וללא סיבה. העורכים: "נפנה בצינורות פוליטיים ומשפטיים" (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

עורכי דף החדשות הימני "דיווח ראשוני" הודיעו אמש (שלישי) כי לפתע ללא הודעה או הסבר הוסר הדף על ידי פייסבוק והורד מהאוויר בהודעה לקונית של הרשת החברתית.

"המומים ומופתעים אנו מודיעים: דף החדשות שניהלנו במשך 4 שנים, דיווח ראשוני, ואשר מנה עד לפני שעה למעלה מרבע מיליון עוקבים - הוסר על ידי פייסבוק ישראל לצמיתות ללא רמז או הסבר, למעט הודעת מייל המספרת לנו את עצם הסרת הדף", כתב יוסי דוידוב מעורכי הדף.

"אנו מתכוונים לפנות לפייסבוק ישראל בצינורות פוליטיים ומשפטיים על מנת לברר את הנושא", הוסיף.

זו לא הפעם הראשונה שפייסבוק מסירה עמודים וחשבונות של משתמשי ימין ללא סיבה הגיונית וללא עבירה על כללי השימוש ברשת החברתית. דיווח ראשוני אכן נחשבים לעמוד בעל אג'נדה ימנית אך תוך הקפדה על כללי האתיקה והעיתונות ושמירה על דיווחים מדויקים ואמינים.

ל'כיכר השבת' נודע כי שני חברי כנסת מהליכוד פנו לפייסבוק ישראל בדרישה לקבל תשובות על ההחלטה הדורסנית ובניסיון להשיב את הדף לאוויר עם כל עוקביו.

כזכור, לאחרונה נאלצה פייסבוק בהוראת בית המשפט להשיב את העמוד "סטטוסים מצייצים" לאוויר לאחר שלוש שנים בהם הוא הוסר מהאוויר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר