סערת 'גיוס בנות'

דעת הגר"ח קנייבסקי: אין "גזירה" בפועל, מופצים שקרים

סוגיית 'גיוס בנות' אינה "גזירה בפועל", כך סבור מרן הגר"ח קנייבסקי, אך עם זאת לאור הצורך לאשר את התקנות, הורה לאסור על בנות להגיע ללשכת הגיוס ולהתעקש על מתן 'פטור מטעמי דת' (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: בעריש פילמר)

חשיפת "כיכר השבת": סוגיית אישור תקנות הפטור מגיוס בנות דתיות לצה"ל מעסיקה בשבועות האחרונים את חברי הכנסת החרדיים אשר מבקשים לדאוג לכך שלא יתרחש חלילה כל שינוי בנושא שעליו אמרו גדולי ישראל שהינו בגדר "יהרג ובל יעבור".

כפי שפורסם בהרחבה ב"כיכר השבת", בסוף השבוע הגיעו חברי הכנסת של "דגל התורה" אל מעונם של גדולי ישראל על מנת לקבל את הכרעתם בסעיפים השונים של התקנות.

ל"כיכר השבת" נודע כי אחד הנושאים המהותיים הינו העובדה שבשנת 2010 בעת שעבר החוק בכנסת, נקבע כי לצה"ל קיימת הזכות לבטל פטור שניתן לבת זאת באם לטענתם מדובר ב"מתחזה" ששיקרה על שלטונות הצבא וכבר קיבלה פטור, או אז צה"ל יכנס וועדה שתחליט לגבי גיוסה לצבא.

אלא שהעסקנים החרדים חוששים שבנות רבות הנמצאות ב"תפר" ומוגדרות עדיין בשלב כזה או אחר של תהליכי התחזקות וחזרה בתשובה, יוגדרו על יד שלטונות צה"ל כחילוניות וממילא יגויסו בכפיה למרות שהצהירו כי הינן שומרות שבת וכשרות.

מנגד, אומרים גורמים המעורים בנושא שאם מדובר בבחורה מתקרבת ששומרת שבת וכשרות, אז אין כל חשש שישללו לה את הפטור. "אלו האחרות שהצבא מצא ששיקרו אז אינן באמת דתיות", אומרים הגורמים.

עם זאת, אלו ואלו מודים כי כעת המאבק החשוב הינו על סמכותה והרכבה של הוועדה זאת על מנת שלנציגים החרדיים תהיה השפעה בנושא. בנוסף, השאלה הינה האם לתמוך בחוק או שמא רק לא להתנגד או יותר מכך.

בד בבד, ישנה בעיה בתקופה האחרונה בכל נושא התייצבות, כאשר בת ששלחה טופס מצהירת דת שחתום על ידי דיין ומשום מה לא רשומה במחשבי הצבא כלומדת בסמינר או באולפנה, מזומנת להתייצבות לבדיקה ולחקירה האם היא אכן דתיה, על אף ששלחה טופס 'מצהירת דת'.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשאלה הנוספת שעמדה על הפרק, במקרה של בת שלומדת במסגרת שאינה בהכרח מוגדרת חרדית אולם הבת הצהירה כי הינה דתיה וכעת צה"ל דורש שתגיע בעצמה ללשכת הגיוס לבירורים שונים, האם המצב צריך להיות רק כפי שהוא היום - שדיין מגיע למסגרת הלימודית ומעביר המסמכים לצבא או שעל הבת להגיע בעצמה.

לדברי העסקנים החרדים, העובדה שהם למדו בבית ספר חילוני, לא אומרת שצריך לזמן אותם. "יש כאן הצהרה של דיין שהן שומרות שבת וכשרות ואין סיבה לאפשר את זימונן", הם אומרים.

בנושא זה פסק מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי חל איסור חמור לבת להגיע ללשכת הגיוס זאת מחמת החשש שישכנעו אותה שם להתגייס ושלא יכירו בכך שמוגדרת כדתיה.

יצויין כי בניגוד לדיווחים שונים שאינם מהימנים הרי שדעתו של מרן שר התורה הינה שאין גזירה בפועל וכי יש להתעלם משקרי 'הפלג' המופצים בעניין זה, אולם בנושא זה ספציפית של הפטור הניתן לבנות מטעמי דת שעוד מרן החזון איש הבהיר כי הינו בגדר יהרג ובל יעבור יש להקפיד מאוד ובפרט שהדרישה מבנות דתיות להתייצב הינה בניגוד לחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר