"עבירות חמורות"

אישום: גננת ילדה - ופוטרה מעבודתה בחיידר במודיעין עילית

משרד העבודה מאשים 3 מוסדות חינוך חרדים, בעבירות של הפרת זכויות עובדים בסיסיות: "במגזר החרדי עובדים מתקשים לשתף פעולה על עבירות העסקה חמורות" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שלושה מוסדות חינוך חרדיים מואשמים על ידי משרד העבודה כי הפרו זכויות עובדים בכך שהלינו שכר לתקופה ממושכת, ניכוי מהמשכורת לפנסיה ללא תשלום לקרנות, ובמקרה אחד אף פוטרה עובדת לאחר לידה, ללא היתר.

העמותות הן "תלמוד תורה אהלי ספר", "מוסדות חינוך אור חיים" ו"נתיבות רבקה".

חוקרי האגף לאכיפה פלילית במנהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה ערכו ביקורות ובהן מצאו כי עמותות "נתיבות רבקה" ו"מוסדות חינוך אור החיים", הפרו את זכויות העובדים המועסקים על ידן ופעלו בניגוד לחוק הגנת השכר.

לפי כתבי האישום, נמצא כי העמותות הלינו את שכר העובדים תקופה ממושכת ושילמו משכורות באיחור של מעל ל-90 ימים. בנוסף, סכומים שנוכו משכר העובדים עבור קרנות פנסיה, גמל והשתלמות לא הועברו ליעדם במועד בהתאם לחוק. "נתיבות רבקה" אף ביצעה עבירות של אי מסירת תלושי שכר.

לדברי התובעת עו"ד גלי לוי, "אנחנו ממקדים את הפעילות בתחום הפלילי לעבירות החמורות בסקאלה ובמקרה הנוכחי חקירה העלתה כי קיימות הפרות רחבות ושיטתיות אשר הצדיקו הגשת כתב אישום בנסיבות מחמירות".

"חוק הגנת השכר מחייב העברת הכספים שנוכו מהשכר תוך תקופת הזמן הקצובה המצוינת בחוק, וכי המעסיק לא יכול לקחת סכומים אלה כמעין הלוואה על חשבון העובד ולהעבירם בשלב מאוחר יותר", ציינה התובעת והוסיפה: "אנחנו רואים פה פרקטיקה פסולה שמעסיקים בגלל תעדוף שלהם מחליטים שלא להעביר ניכויי שכר ליעדם במועד, אנו מרגישים שליחות להביא בפני בית הדין לעבודה תיקים משמעותיים מסוג זה, בפרט כאשר מדובר באוכלוסיות דוגמת המגזר החרדי בהן מניסיוננו, קיים קושי מצד העובדים לשתף פעולה, גם כאשר מתבצעות עבירות חמורות ביחס לאופן העסקתם".

גני הילדים בת"ת 'אהלי ספר' במודיעין עילית (צילום מסך: גוגל מפות)

בכתב האישום נוסף שהוגש נגד תלמוד תורה 'אהלי ספר' במודיעין עילית נטען, כי פוטרה עובדת בעמותה, בניגוד לחוק עמותת נשים. העובדת, שהועסקה כגננת דרך העמותה משנת 2009, פוטרה ביולי 2016, בתקופה המוגנת לאחר הלידה, ללא היתר מתחייב מהממונה על תחום חוק עבודת נשים במנהל ההסדרה והאכיפה.

לדברי מנהלת מנהל הסדרה ואכיפה יפה סולימני, "על פי חוק עבודת נשים יש לנקוט ברגישות ובשיקול ביחס לעובד או עובדת הנמצאים בטיפולי פוריות, בהריון או בתקופה המוגנת, בכל הקשור לפיטורים וכן לצמצום בהיקף המשרה או היקף ההכנסה שלהם. אני מזמינה עובדים המעוניינים להתעדכן בנוגע לזכויותיהם על פי חוק במהלך טיפולי פוריות, הריון ולידה וכן מעסיקים, המעוניינים לדעת את חובותיהם כלפי עובדים בסטטוס זה, מוזמנים להתעדכן באתר זכויות עובדים של המשרד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר