תקומת החסידות

ט' בשבט בבעלזא: חגיגות "יום ההצלה"

חסידי בעלזא יתלכדו הערב לחגיגת "יום ההצלה" באירועים רבי הוד בבתי המדרשות שבכל עיר ועיר ויתחברו יחדיו לשידור המרכזי במעון קדשו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא (חסידים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מבעלזא (צילום: אנשיל בעק)

74 שנים חלפו מהיום בו דרכו רגליהם של האחים הקדושים כ"ק האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע וכ"ק מהר"ם מבילגורייא זי"ע על אדמת ארצנו הקדושה, אז נוצקה אבן הפינה לתקומת חצר הקודש בעלזא.

ט' שבט הינו יום שמחה וצהלה בחסידות מאחר וזה היום בו ניצלו האדמו"ר מהר"א זי"ע ואחיו מהר"ם זי"ע, מגיא ההריגה.

כשנה אחר הגיעו לארה"ק החל מהר"א זי"ע בפעולות להקמת המוסדות דחסידי בעלזא, כשהוא ממנה את אחיו מהר"ם מבילגורייא זי"ע לייסדם ולטפחם יש מאין.

השנה יחגגו החסידים את יום ההצלה ט' שבט בתוספת שמחה וזאת ביוזמת "מרכז מוסדות בעלזא" בארץ ישראל, גוף המאגד תחתיו את כמאה היכלי התורה והחינוך דחסידי בעלזא עם למעלה מ- 13,000 תלמידים.

הערב (רביעי) , ליל ט' שבט, יתאספו כל חסידי בעלזא, בבתי המדרשות דחסידי בעלזא בכל עיר ועיר בשעה 19:00 בערב, ובהמשך יתחברו כולם לשידור המרכזי בקרית בעלזא בירושלים בביתו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא.

החסידים יעסקו במהות היום והנגזר ממנו לדורות בשיתוף התוכנית המיוחדת של המגבית השנתית למען החזקת המוסדות.

כ"ק אדמו"ר מבעלזא אמר בעת רעווא דרעווין השבת כי "השבוע חל ט' שבט, שבו עלו לארץ הקודש כ"ק דודי ז"ל וכ"ק אבי ז"ל, זכותם יגן עלינו. כל ה'יש' המבורך הקיים כיום, הן בבעלזא והן בשאר מקומות, הכל הוא בכוחם ובזכותם, בבחינת עקבתא דמשיחא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר