טור אישי

הר הזיתים מופקר // הרב ישראל גליס

בהר הזיתים זורקים אבנים ומשחיתים קברים, שוברים את הגדרות ומפוצצים את התאורה - מי שאמר לכם אחרת, משקר ביודעין. אפילו המאבטחים צעקו לנו "תברחו" • טור דעה (ארץ)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
הר הזיתים (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בהר הזיתים זורקים אבנים ומשחיתים קברים, שוברים את גדרות האבן שבנו ומפוצצים את התאורה - מי שאמר לכם אחרת, משקר ביודעין.

הייתי שם עם קבוצת תלמידי ישיבה מאלעד, וכשירדנו מציונו של ה'אור החיים' למערת רבי עובדיה מברטנורא, נרגמנו באבנים. האבסורד שאנשי האבטחה צעקו "תברחו" וגם הם ברחוץ

סתחילת השבוע, במעלה ההר, ליד ציונו של רבי שלומקה מזוועהיל, נזרקו אבנים ואחד האברכים נפצע.

בשיחה עם אנשי האבטחה של חברה קדישא פרושים, שהם היחידים שדואגים לאבטח מי שמגיע בתאום איתם להר הזיתים, מתברר שיש כל יום התנפלויות על מתפללים.

ישנו איזה "ועד" להצלה של הר הזיתים שעושה קופה גדולה בארה"ב למען הר הזיתים והצליח גם להקים לובי בכנסת ומדי כמה ימים נציגו מופיע בעיתונות החרדית ומוכר סיפורים על גדר שנשברה באיזשהו מקום בהר הזיתים והוועד שלח מכתב למשטרה עם תלונה וצוותים של הוועד דואגים לאבטח את ההר.

אז דבר גלוי וברור, הוועד הזה לא מוכר אצל המתים בהר הזיתים ולא אצל המשפחות העולות להר.

יש את 'מועצת בית העלמין' שהחרימה במכוון את הציבור החרדי, היא מקיימת אירועים בעלי אופי לאומי דתי במלון בין הקשתות על ההר עם תוכן וזמרים בהופעות מעורבות שעולות מאות אלפי שקלים. הציבור החרדי מודר מהאירועים האלו, וגם המודעות לא מופיעות בעיתונות החרדית.

האירוע הקרוב - סדר ט"ו בשבט ישראלי בהר הזיתים, מישהו יכול להסביר מה זה החגיגה הזאת בהר כשלמטה נמצאים קברים? אולי מוזמנים גם המתים למסיבת ט"ו בשבט?

ביום חמישי ט' בשבט יעלו המונים אל ציונו של הרש"ש, ספק אם יש ביטחון למתפללים, אולי כן, ומיד אחרי האירוע ייכתב בעיתונות ש"הועד" פעל בעניין והתנועה למען ירושלים דאגה לשתייה ומועצת בית העלמין לאוטובוסים.

הנסיעה להר הזיתים - על אחריותכם, כשצריכים לעבור דרך ואדי ג'וז או שייח ג'ארח.

התכלס הוא שכל הדיבורים על שמירה וביטחון הם בערבון מוגבל ואם יש לכם יארצייט בהר תדברו עם חברה קדישא פרושים ואולי אם יהיו פנויים יסדרו לכם שמירה מלווה. עד אז, אל תקנו את הסחורה המשומשת של "הועד", איש לא יודע מה הם מצילים ומה הצילו עד היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר