בדיקת 'כיכר השבת'

מצוקת החרדים בנווה יעקב: "העירייה ומשרד התחבורה מחרימים את השכונה"

תושבים חרדים רבים בשכונת נווה יעקב שבירושלים חשים מרירות ותסכול מול התנהלות הגורמים הרשמיים שלא מאשרים קו תחבורה נדרש לאזור: "אדם חולה נזקק בגללם לנסוע כל יום במונית לבית הכנסת" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שכונת נווה יעקב. אילוסטרציה (צילום מסך: מתוך גוגל מפות )

במשך למעלה משלוש שנים וחצי דורשים מאות מתושבי רחוב רביץ בנווה יעקב, שעיריית ירושלים ומשרד התחבורה יפעילו קו תחבורה ציבורית למקום, אלא שדרישותיהם נדחו שוב ושוב, כשהתירוץ האחרון של העירייה ומשרד התחבורה - "אין לנו מספיק אוטובוסים ונהגים".

להפתעתם לא הייתה גבול, כאשר בחודש האחרון השיקו העירייה ומשרד התחבורה קו תחבורה חדש להר הזיתים. "מדובר בקו עם אפס נוסעים, שהופעל לאחר לחצים פוליטיים של המתיישבים", אומר ל'כיכר השבת' אחד הפעילים הבולטים בשכונה. "האם נסיעה להר הזיתים עם 0 נוסעים חשובה לראש העיר ניר ברקת יותר מתחבורה ל-400 משפחות, אנשים, נשים וטף, שסובלים נוראות במזג האוויר ובכל יום מהיעדר תחבורה ציבורית בשכונתם?".

הפעיל משחזר את השתלשלות העניינים: "רחוב רביץ החל להתאכלס לפני שלוש שנים וחצי, וכמו במדינת 'חלם', רק אחרי האכלוס החלו הרשויות לשאול את עצמם איך התושבים אמורים לצאת מחוץ לשכונה. לאחר דיונים רבים בצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים עם יו"ר ועדת התחבורה של המנהל הקהילתי, במהלכם הוסבר לנו כי אין למשרד התחבורה את המשאבים הנדרשים להפעלת קו חדש למרכז העיר, הוחלט ליישם קו מעגלי אשר ייכנס וייצא מהשכונה וייתן מענה הן מבחינת הקישור בתוך השכונה והן מבחינת החיבור לקווים אחרים חולפים היוצאים מהשכונה, וזאת ללא פגיעה באחד הקווים האחרים".

"במשך למעלה משנה הוסבר לנו כי הסדר זה אושר והוסכם, ו'רק מחכים לאפשרות של אגד להפעיל את הקו'. לאחר תקופה נוספת, העלתה עיריית ירושלים הסתייגות נוספת, והחליטה כי תושבי שכונת רביץ יהיו 'שבויים' ולא יקבלו מענה תחבורתי - עד שיפונה מקום בתוך השכונה שבו יוקם מסוף לטובת האוטובוסים המשרתים את השכונה", ממשיך הפעיל לתאר את סאגת התחבורה בשכונה.

נאלצים לצעוד מרחקים ברגל. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

לדבריו, "שוב התכנסנו לדיונים רבים, כאשר הוסבר לכלל הגורמים כי המיקום המתבקש על ידי העירייה נמצא בתוך השכונה, ואין זה סביר כי מתחת לבתי תושבים במיקום מרכזי בשכונה יתפקד מסוף נוסעים. כמו כן, הצבענו על מקומות בפריפריה של השכונה שבהם יכול להתקיים מסוף נוסעים ללא הפרעה לתושבי השכונה, אולם עירית ירושלים ומשרד התחבורה התעקשו על מיקום בלתי הגיוני זה, תוך התניה מפורשת של התחלת שירות לשכונת רביץ אך ורק אם יוקצה מקום זה לטובת המסוף".

מדובר היה בהחלטה בלתי הגיונית, שכן התושבים הופכים להיות שבויים בידי העירייה, מדגיש תושב אחר.

"לאחר מאמצי שכנוע רבים, בצער רב הוסכם להחלטה בלתי הגיונית זו ובלבד שהעירייה ומשרד התחבורה ישחררו את תושבי שכונת רביץ השבויים. אולם מיד עם קבלת כתב הכניעה של השכונה, שוב צץ שינוי במדיניות כשעירית ירושלים ומשרד התחבורה מודיעים לנו שלא יהיה קו מעגלי או ישיר לעיר, אלא הארכה קטנה של קו 45 - שגם היא מותנית בהסדרה של כיכר בלב גינת משחקים לילדים. הסיבה: אין למשרד התחבורה משאבים אפילו לא לקו מעגלי".

"ומה הפלא שאין משאבים", מוסיף התושב במרירות, "הרי רק בחודש שעבר הודיעה בשמחה עירית ירושלים כי היא משיקה קו תח"צ חדש להר הזיתים - לאחר פעילות נמרצת של גורמים פוליטיים. ברור לגמרי כי ההתנכלות לתושבי שכונת רביץ מכוונת, וכי עירית ירושלים ומשרד התחבורה עשו יד אחת על מנת לעכב כל פתרון תחבורתי לתושבי השכונה".

תושב אחר בשכונה מתאר ל'כיכר השבת' מצב אבסורדי: "ברחוב מתגורר לא עלינו יהודי חולה במצב קשה, שיוצא מהבית רק לשיעור ב'דף היומי'. בשביל השיעור, הוא נאלץ להזמין כל יום מונית שתיקח אותו מהבית אל בית הכנסת. מדובר באלפי שקלים בחודש, וכל זה רק בגלל שאין קו תחבורה נורמלי בשכונה".

• תגובת עיריית ירושלים

"משרד התחבורה ועיריית ירושלים מעוניינים זה מכבר להעביר תחבורה ציבורית ברחוב רביץ בנווה יעקב לטובת הבניינים החדשים שאוכלסו.

לצורך הרחבת שירות התחבורה הציבורית, נדרש טיפול בסוגיות תשתית בשכונה: הצבת תחנות והכשרת מסוף וינוגרד.

הוצבו תחנות ובמקביל התבצע הליך תאום קהילתי ארוך מול המינהל הקהילתי והתושבים במטרה לפנות את מתחם חניית האוטובוסים, על מנת שיאפשר תפעול ומעבר תחבורה ציבורית.

העבודות להצבת אמצעי מיגון מסביב לכיכר שעשוע יושלמו במרוצת החודש הקרוב היות ומחייבות תיאום מול משרד השיכון, כיוון שהשכונה נמצאת עדיין באחזקתו ובתהליכי פיתוח.

לגבי הקו שיישרת את השכונה – בישיבת תאום משותפת עם עיריית ירושלים, משרד התחבורה והמינהל הקהילתי, המינהל ביקש כי קו 45 הוא זה שיישרת את השכונה ולכך נענה משרד התחבורה. כל בקשה לשינוי צריכה להיות מופנית למשרד התחבורה האמון על נושא מסלולי קווי התחבורה הציבורית".

פניית "כיכר השבת" למשרד התחבורה לקבל את תגובתה לידיעה, נותרה ללא מענה. לכשזו תתקבל, היא תפורסם באתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר