אקס?

בשל מכירות חלשות: אפל תפסיק לייצר את האייפון X

המכשיר היקר ביותר בעולם לא עומד ביעדי המכירות של החברה שככל הנראה תפסיק את הייצור של המכשיר, עם זאת שוויה של החברה עומד לחצות את הטריליון דולר(דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

בחודש ספטמבר 2017 רעשו חובבי הטכנולוגיה לקראת חשיפתו של מכשיר הדגל של חברת אפל, "אייפון X" כחודשים לאחר מכן הגיעו המכשירים המדוברים לחנויות תוך כדי ייצור באזז ענק ששבר שיאים מהוצאת האייפון הראשון. טרם הגעתו לאארץ ולידיהם של הצרכנים זכה ה"X" של אייפון לביקורות חיוביות ברחבי העולם וגם בישראל הגיעו אלפים לאירועי תחילת המכירה בחודש נובמבר, אז החלה המכירה בארץ. אך כעת נודע כי אפל לא שביעת רצון מקצב המכירה של האייפון היקר ביותר אי-פעם. ולפי אנליסטים מומחים, הייצור של "האייפון X" ייפסק עוד לפני שתשיק אפל את הדגמים החדשים שצפויים לצאת בספטמבר השנה.

לפי האנליסטים בחברת KGI, הסיבה לקצב המכירות הנמוך יחסית של האייפון X היא דווקא עיצובו של המכשיר; זו הפעם הראשונה שאפל הגדילה את תצוגת המסך מעבר ל-5.5 אינץ' והסירה לחלוטין את כפתור הבית ולפי הדיווחים, צמד מכשירים (או יותר) שיושקו בספטמבר 2018 יכללו את המסך מקצה לקצה, אולי הפעם בלי הבליטה בראש המכשיר.

ראוי לציין כי ההערכות של KGI נחשבות לאמינות ועולם הטכנולוגיה מתייחס אליהן ברצינות וזאת בשל היסטוריית התחזיות המוצלחת של החברה בכל הנוגע למוצרי אפל. עם זאת חשוב להבהיר שאפל לא הגדירה את אייפון X ככשלון והעיצוב שלו כנראה יישמר ברובו גם בדגמים הבאים.

למרות שיש לא מעט חברות המנסות להעריך כמה יחידות אייפון X אפל מכרה, החברה לא משחררת מידע רשמי למעט נתוני הרווח בדוחות הרשמיים שלה. המשמעות של הדוח של KGI היא לא שאפל הורגת את האייפון אלא שלא ניתן יהיה להשיג את הדגם הזה, כנראה, אחרי שיצא הדגם הבא. מאחר ומדובר בפועל במוצר דור 1, שהתגלו בו לא מעט תקלות עם תחילת המכירה בעולם, הגיוני שאפל תרצה להציע ללקוחותיה את היתרונות של אייפון X בדגמים חדשים ללא החסרונות.

במידה ואפל אכן תוציא את אייפון X לפנסיה מוקדמת, זו תהיה הפעם הראשונה שהיא מקצרת את תוחלת החיים של מכשיר לפני שיוצא מכשיר חדש במקומו. למרות שהחברה לא עומדת ביעדי המכירות של עצמה, אפל צפויה לשבור עוד שיא ועד סוף שנת 2018 צפויה ענקית הטכנולוגיה האמריקנית לחצות את שווי השוק של טריליון (אלף מיליארד) הדולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר