הסאגה מגיעה לרחובות

ראה"ע מנע 'עקיפה' לחוק המרכולים, נציגת מרצ התפטרה

ראש העיר רחובות רחמים מלול סירב להעלות בישיבת המועצה שינוי לחוק העזר שיאפשר לעקוף את חוק המרכולים; חברת מועצה התפטרה כמחאה. נציג 'דגל': "מתנהל מסע הסתה שקרי בעיר" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר, רחמים מלול (צילום: Hadas Parush/Flash 90)

דרמה בישיבת המועצה בעיריית רחובות: ראש העיר רחמים מלול שסירב לחוקק חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת מרכולים בשבת, נאות לבקשת חברי העירייה לקיים "שיח פתוח" במהלך הישיבה, אולם אז - לאחר ניסיון של החילונים להעביר את חוק העזר - הודיעה במפתיעה חברת הקואליציה ממרצ על התפטרותה מהקואליציה.

ראש העיר רחמים מלול הבהיר במהלך הישיבה כי "אמשיך לשמור על הסטטוס קוו כפי שהתחייבתי כלפי הציבור וכפי שכל הסיעות וחברי המועצה מחויבים בהסכמים הקואליציוניים". מלול, לשעבר איש ש"ס, נחשב למקורבו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, מוביל ומחוקק חוק המרכולים. עוד קודם העברתו של חוק המרכולים בכנסת, ניסו חברי המועצה ברחובות להחתים שמונה חברים, כפי שנדרש בחוק, בכדי לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין ולדרוש להעביר חוק עזר עירוני שיאפשר עקיפה של חוק המרכולים - אך ללא הצלחה.

הערב (רביעי) במהלך הישיבה התחוללה דרמה, כאשר חברת הקואליציה יעל בק (מרצ) הודיעה על התפטרותה מהקואליציה בשל העברת חוק המרכולים בכנסת וסירובו של מלול לחוקק חוק עזר עירוני. התפטרותה באה למרות הודעתו של מלול כי ימשיך לשמור על הסטטוס קוו בעיר, וכי חוק המרכולים לא ישנה דבר ממה שהיה עד כה.

חברת המועצה יעל בק הגיבה בשיחה עם 'כיכר השבת': "עם כל הכבוד והערכה לראש העיר, חוק המרכולים עלול לשנות את האיזון בין חילונים לחרדים בעיר זאת למרות רצונו של ראש העיר לשמור על הסטטוס קוו. ציפיתי כי במועצת העיר תהיה הצבעה על שינוי חוק העזר בעקבות חוק המרכולים, אך הופתעתי שבמקום זאת הוחלט לקיים "שיח פתוח" ולכן הודעתי על התפטרותי מהקואליציה בה אני לא יכולה לשבת מבחינה ערכית ואידיאולוגית".

חבר מועצת העיר שלמה מונטג (דגל התורה) שהשתתף בישיבה אמר ל'כיכר השבת': "קודם הישיבה התנהל מסע הסתה שקרי של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד. אלפי תושבים קיבלו מייל שקרי המודיע: 'הולכים לסגור לכם את העיר בשבת'. את המייל קיבלו גם תושבים חרדים רבים, אך האמת היא שחיים בעיר רחובות חרדים וחילונים זה לצד זה בשלווה. חוק המרכולים לא נוגע לעיר, חבל שעוררו שיח מפלג".

חברי מועצת העיר מסיעת ש"ס אבנר אקווע ושי קזיוף נעדרו מהישיבה. סביר להניח כי במידה והדיון על חוק המרכולים היה משמועתי ובסופו הייתה הצבעה, הרי שאלו היו משתתפים בה אל מנת להצביע. חבר מועצת העיר אבי מוזס (הבית היהודי) הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' להתפטרותה של בק: "זה גימיק של לפני בחירות. היא סך הכל טובה אבל נאיבית, היא חושבת שככה מרצ תעלה במנדטים. ברחובות יש סטטוס קוו שקיים עשרות שנים; כל מרכז העיר סגור, ובפאתי העיר יש מספר עסקים פתוחים ולא מדברים על זה מילה, היא התפטרה כדי להראות שמרצ נגד חוק המרכולים ונגד השר דרעי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר