מעמד היועמ"ש של הרבנות

מי בעל הבית? נחשף המכתב המלא של מנדלבליט לרב לאו

מכתבו של הרה"ר הגר"ד לאו נגד יועמ"ש הרבנות עו"ד גולדברג הביא להתערבות היועהמ"ש אביחי מנדלבליט שמגבה את גודלברג אך מבהיר כי הרב הראשי הוא בעל הבית • המכתב המלא (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מנדלבליט והרב לאו (צילום: יונתן זינדל, יעקב כהן - פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתערב בסכסוך בין הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הגאון רבי דוד לאו ליועץ המשפטי של הרבנות הראשית עו"ד הראל גולדברג, שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", ובעוד בכלי תקשורת שונים דווח רק כי הוא מגבה את גולדברג, במכתב המלא שהגיע לידי "כיכר השבת" נחשף כי הוא קובע שהרבנות והרב הראשי הם בעלי הבית ולא היועמ"ש.

כזכור, הרב הראשי הגר"ד לאו פנה ליועץ המשפטי לממשלה במכתב נגד עו"ד גולדברג, שנחשף ב"כיכר השבת", בו התלונן כי היועמ"ש של הרבנות משמש כ"מפקח על" ו"מתיר לעצמו לפעול כסמכות על של מועצת הרבנות הראשית, ולצערי לייתר אותה ואת החלטותיה", לשון מכתבו של הרב לאו.

עוד בנושא:

הרב לאו הוסיף והתלונן כי "לצערי, כללי המנהל התקין לא קיימים בתפקוד היועה"מ של הרבנות הראשית. במקום להצביע מה לא חוקי בהחלטות המועצה ו/או כיצד ניתן לבצע אותה במסגרת החוק, הוא בוחר באופן מתלהם לבטל את ההחלטות".

"נקעה נפשי מלנהל מידי יום מאבקים שמתישים אותי, ולא מאפשרים לי לבצע את המדיניות שקבעתי לעצמי. אני מודיע שכל עוד הלשכה המשפטית של הרבנות הראשית לא תשנה דרכיה ותכיר את מקומה וסמכויותיה, לא יתקיימו ישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל. ולצערי, לא ינתן מענה ראוי לנושאים רבים וחשובים שנמצאים על שולחנה", חתם הרב לאו את מכתבו החריף.

לפני יומיים, השיב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט באמצעות עוזרו הבכיר עו"ד ד"ר גיל לימון, במכתב שמוען אל הרב רפאל פרנק עוזרו של הרב לאו - שמתפרסם במלואו לראשונה ב"כיכר השבת".

מהמכתב עולה כי אמנם מנדלבליט מעניק גיבוי מלא ליועץ המשפטי של הרבנות עו"ד הראל גולדברג, אך עם זאת מבהיר כי הרב הראשי ומועצת הרבנות עם בעלי הבית ובעל הדעה הקובעת ברבנות ולא היועץ המשפטי.

עו"ד לימון אף מדגיש כי תפקידו של היועץ המשפטי ברבנות הוא לתת יעוץ משפטי בלבד לדרג הממונה, כדי לקדם את מדיניותו.

כן הבהיר, כי קביעה ש"קיימת מניעה משפטית ביחס להחלטה מסויימת צריכה להיות מוצא אחרון" ולאחר שהיועץ מיצה את כל האפשרויות האחרות למצוא פתרון באופן שיאפשר להגשים את מדיניות הדרג הממונה.

עוזר היועהמ"ש גם עשה הבחנה בין מניעה משפטית לקשיים משפטיים בהחלטה מסויימת, כשלדבריו כאשר קיים קושי משפטי ולא מניעה משפטית, אזי ההחלטה היא בידי הדרג הממונה ולא היועץ המשפטי.

יצוין כי בשבוע שעבר פגש מנדלבליט את הרב לאו ועו"ד גולדברג בכדי לפשר ביניהם ובמכתבו הוא מברך על הנכונות שלהם לפעול כדי לשפר את העבודה המשותפת ועל הכוונה לקיים פגישות עבודה שבועיות.

מצו"ב המכתב המלא בפרסום ראשון ובלעדי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר