ההיערכות והחסימות

עשרות מ"מ של גשם באזור המרכז, כבישים הוצפו ונחסמו

כוחות החירום וההצלה נערכו לקראת מזג האוויר החורפי - אך כמויות הגשם הביאו לחסימת כבישים בהם שדרות רוקח בתל אביב ורחובות באזור התעשייה בראשל"צ ובבני ברק (חדשות)

ההצפה ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק (צילום: ריבה חיים)

משטרת ישראל וכוחות החירום וההצלה נערכו לקראת מזג האוויר הסוער והגשום שפוקד אותנו, אך עשרות מ"מ של גשם שירדו באזור המרכז הציפו כבישים, תקעו נהגים וגרמו לחסימת צירים ראשיים.

הבוקר (חמישי) נחסמו 2 נתיבי הנסיעה הימניים בכביש 4 מחלף מסובים לצפון בעקבות שלולית מים על הכביש. מומלץ לנהגים לנהוג בדרכים חלופיות.

כביש 4 חסום חלקית בעקבות שלולית (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות מזג האוויר שדרות רוקח מתחת לכביש 20 ודרך נמיר בת"א מוצפים במים וחסומים לתנועה. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לאזור ולבחור בדרכים חלופיות. שוטרים במקום ומסייעים בהכוונת התנועה ביחד עם עובדי העירייה שמטפלים בהצפות בכביש.

גם ברחוב ז'בוטינסקי ליד מכון מור הכביש הוצף כולו בשל הגשמים העזים שיורדים. ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן בין רחוב בן גוריון לרבי עקיבא נסגר הכביש לתנועת כלי רכב עקב בטונדות שנפלו על הכביש.

הבטונדות בז'בוטינסקי (צילום: דוברות המשטרה)
ההצפה בז'בוטינסקי (צילום: ריבה חיים)

משטרת ישראל מבקשת מציבור הנהגים לגלות ערנות ולהתאים את הרגלי הנהיגה לתנאי הדרך ולשמור על כללי זהירות לנהיגת חורף.

מתנדבי יחידות חילוץ של משטרת ישראל נערכים למזג האוויר אשר צפוי, על פי התחזיות, להביא איתו שיטפונות בזק בנחלי מדבר יהודה ונערכים עם צוותי חילוץ ממים זורמים וצוותים עם רכבי 4*4 בכדי לסייע.

במשטרה שבים ומבקשים מציבור המטיילים לנקוט משנה זהירות, לא לחצות נחלים זורמים, לצפות בשיטפונות ממקומות בטוחים ולהישמע להוראות השוטרים ופקחי רשות שמורות הטבע והגנים. על הציבור לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

משטרת ישראל תעדכן כל העת את הציבור, דרך אמצעי התקשורת בדבר שינויים בהסדרי התנועה וכל מידע רלוונטי על פי הצורך.

גם בחברת החשמל נערכים לקראת מזג האוויר הסוער. חברת החשמל תגברה את כוחות השטח ואת מוקד שירות הלקוחות 103. בחברה שבים ומדגישים, כי "אין אפס הפרעות ונזקים ברשת החשמל" וכי בשל גשמים, סופות ברקים, ברד ושלג בצפון, יש צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה, וזאת, על אף ההיערכות הנרחבת.

צוותי העבודה בשטח ערוכים ומצוידים לטיפול בכל הפרעה ופגיעה, תודלקו ומוכנים לניוד למעלה מ-200 גנרטורים, במות הרמה ומנופים, נמשכות סריקות קווים ועבודות גיזום, מרכזי השירות 103 יפעלו במתכונת מתוגברת ויעברו לטפל רק בנזקים והפרעות, על-פי צורך.

גנרטורים של חברת החשמל

מחברת החשמל מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. "חברת החשמל פועלת לתיקון פגיעות והחזרת אספקה סדירה מהר ככל שניתן , יחד עם זאת חשוב לנו להסביר כי לעיתים בשל אופי הפגיעה ברשת משך הטיפול עשוי להימשך מספר שעות", אומרים בחברה.

במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, הציבור יכול לפנות לחברה דרך יישומון חברת החשמל, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט של החברה, מרכזי השירות 103 ושירות הודעות מסרון למספר 0557000103.

בחברה שבים וקוראים לציבור לשמור על כללי בטיחות:

• אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות- ולדווח על כך מידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולארי או בעמוד הפייסבוק של החברה.

• בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי רוח חזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים.

• אם מבחינים בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל, יש להודיע למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר