סקר מעמיק

הישראלים והפלסטינים איבדו את האמון בשלום

הסקר המעמיק שנערך בקרב שתי האוכלוסיות, הישראלית מחד והפלסטינית מאידך, מצביע על ירידה משמעותית בקרב אלו שהאמינו בשלום. הסיבה המרכזית: ההתנחלויות (חדשות)

סכסוך רב שנים (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

סקר ישראלי - פלסטיני שנערך בקרב שתי האוכלוסיות מעלה כי רק 46% מהאוכלוסיה הישראלית והערבית תומכים ברעיון שתי המדינות כמתווה לפתרון הסכסוך, הסקר שהתפרסם היום (חמישי) מטעם מרכז תמי שטיינמץ למחקרי שלום באוניברסיטת תל אביב ומטעם המרכז הפלסטיני למדיניות ולמחקרים ברמאללה פורסם ב'ישראל היום'.

לעומת סקרים קודמים, הסקר הנוכחי מהווה ירידה באמונם של הפלסטינים בהליך שלום, ירידה של כשישה אחוזים ‌לעומת חודש יוני 2017, כשבקרב היהודים הישראלים נשארה המגמה כפי שהיא. העליה הגדולה היתה בקרב ערביי ישראל, אצלם נרשמו אחוזי התמיכה הגבוהה ביותר ברעיון, והיא עומדת על 83%.

כמעט מחצית מהיהודים הישראלים שנשאלו ומעל ממחצית הנשאלים הפלסטינים – סברו כי ההתנחלויות התרחבו במידה כזאת, שהפכה את פתרון שתי המדינות ללא ישים. רוב גדול בשני הצדדים מאמין שאי אפשר לסמוך על הצד האחר. הערכה כי אין היתכנות לפתרון שתי המדינות והיעדר אמון קשורים בצורה הדוקה להתנגדות לתוכנית.

פינוי התנחלויות (יונתן זינדל - פלאש 90)

הסקר שהתפרסם מצביע על ירידה בשיעור הישראלים היהודים ובשיעור הפלסטינים הסבורים כי הצד האחר רוצה שלום. בסקר הנוכחי רק 26% מהפלסטינים, לעומת 45% ביוני האחרון, אמרו שצריכים להגיע להסכם שלום, ואילו 38%, לעומת 21% בסקר הקודם, בחרו באפשרות של מאבק חמוש. בקרב הישראלים, הקבוצה הגדולה ביותר (38%) בחרה שלום (עדיין מדובר בירידה לעומת 45% ביוני האחרון), בהשוואה ל־19% שבחרו "מלחמה מכרעת" בפלסטינים.

הסקר נערך בדצמבר 2017 בקרב מדגם מייצג של 1,270 פלסטינים ביהודה ושומרון ובעזה ושל 900 ישראלים, עם מדגמים מורחבים של מתנחלים ושל ערביי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר