כיצד מראה חיצוני משפיע עלינו פסיכולוגית?

שקשה מאד להשתחרר מהרושם הראשון שהתקבע לנו על אדם מסוים. מאחר ואנו רוצים להתקבל היטב בכל חברה, מה אנו יכולים לשפר ולשדרג בעצמנו, כדי "לעבור" את הרושם הראשוני הכי טוב שניתן? (פסיכולוגיה, שיווקי)

כיצד מראה משפיע? אילוסטרציה. (צילום: PEXELS)

כולנו מכירים את זה: אנו רואים אדם כלשהו לראשונה בחיינו, שופטים את מראהו ומיד מקטלגים אותו במקום כלשהו במוח שלנו.

ברוב המקרים אנו אפילו לא מודעים לכך שאנו עושים את זה. זו הסיבה לכך, שנופתע למשל אם אדם שנראה מוזנח יתברר לנו כמנהל בחברת הייטק, או אם נראה הומלס ברחוב, נהיה מופתעים אם יפתח את פיו וידבר איתנו ברהיטות ובמילים משכילות. לטוב ולרע, המראה החיצוני משפיע לא רק על הרושם הראשוני, אלא גם על הרושם השני והשלישי.

הסיבה היא כמובן, שקשה מאד להשתחרר מהרושם הראשון שהתקבע לנו על אדם מסוים. מאחר ואנו רוצים להתקבל היטב בכל חברה, מה אנו יכולים לשפר ולשדרג בעצמנו, כדי "לעבור" את הרושם הראשוני הכי טוב שניתן?

מראה מטופח ונקי משרה אווירה מכובדת

זקן מטופח ונקי, שיער נקי וריחני, מראה פנים נקי וללא רבב: אלה דברים שקל מאד לתחזק ברמה היומיומית. האם ידעתם, שאת הזקן אפשר לחפוף ביחד עם השיער בשמפו ומרכך של דאב? מקלחת וחפיפה יומיומיים יאפשרו לכם לשמור על מראה נקי ובריא, גם של העור וגם של השיער.

מראה של שיער וזקן מסודרים מעניקים לנו תחושה שלפנינו אדם מכובד, חשוב, אהוד, בכיר אפילו. שימו לב שבכל הסרטים ההוליוודיים שנעשו לפי סיפורי התנ"ך, לקחו שחקנים שופעי שיער בריא עם זקן מאד מטופח לתפקידים הראשיים והחשובים.

ניקיון פנים ושיניים

לפעמים אנו רואים אדם שזה עתה סיים לאכול את ארוחת הצהריים שלו, ולא נעים לנו להסתכל עליו. בין שיניו תקועה חתיכת אוכל, וליד פיו מרוח מעט רוטב. כמובן שלרובנו לא נעים להעיר לו, במיוחד אם הוא מבוגר מאיתנו (או הבוס שלנו). מראה כזה משרה עלינו תחושה של אדם מוזנח, חלש.

לכן, שתי הארות – הראשונה, אם אתם נתקלים באדם שפניו מלוכלכים או שיניו מוכתמות באוכל, גשו אליו בעדינות, בשקט ומבלי שאיש ישמע אתכם זולתו, הושיטו לו מטפחת או קיסם שיניים או הציעו לו לגשת לחדר הנוחיות לשטוף את פניו.

דבר שני, תמיד הקפידו לשטוף את פניכם בתום ארוחה, או לפחות לנקות עם מגבון או מפית רטובה, כדי לוודא שלא נותר אף כתם לא אסתטי על פניכם. בנוסף, סורו לחדר הרחצה ובחנו את עצמכם במראה, שלא נותרה חתיכת אוכל תקועה בין שיניכם.

היגיינה אישית גבוהה

כמובן שכל מה שנכתב פה אינו רלוונטי, אם אנו לא מקפידים על רחצה קבועה של גופנו ושיערנו. גם בחורף, כשאנו פחות מזיעים, אסור לוותר על מקלחת יומית טובה ומרעננת.

השתמשו בשמפו, מרכך וסבון בריחות טובים ומרעננים, שילוו אתכם שעות ארוכות. כשהשיער שמנוני מחוסר רחצה, או כשאנו לא מתקלחים מספר ימים, זה ניכר בהופעה החיצונית שלנו, גם אם זה לא מתבטא בריח גוף רע. זה יוצר עבורנו תדמית לא נעימה.

אנשים מלוכלכים, או לא נקיים מספיק, מעבירים מסר של רשלנות, עצלנות, וויתור. לפרטים נוספים ולצפייה בשלל המוצרים של חברת דאב, היכנסו לאתר.

בגדים נקיים

את החליפות והמעילים אי אפשר לכבס במכונת הכביסה, אך זה לא אומר שאנו צריכים להותיר אותם בלכלוכם. קבעו לכם שגרת שליחת מעילים וחליפות לניקוי יבש בכל איקס זמן (בהתאם לתכיפות השימוש ומידת ההתלכלכות שלכם).

במידה ואתם אכן שולחים לעיתים קרובות, נסו להגיע עם בעל המכבסה להסכם של מחיר מופחת. זה מגיע לכם בתור לקוחות קבועים. בגדים שאינם נקיים מדיפים ריח לא נעים שמרחיק מאיתנו אנשים, ומעבר לכך, אנשים שמסתובבים ברחוב או בבית הכנסת בבגדים מלוכלכים נראים כאילו הם וויתרו על מראית עין של בני אדם החיים בחברה.

דיבור והתנהלות

כשאנו במרחב הציבורי, אנו חייבים לשים לב ביתר שאת לאופן ההתנהלות שלנו.

אם אנו עומדים בתור, למשל, אנחנו לא יכולים לקרוא לאדם שראינו בתחילת התור ולצעוק בשמו. זה לא מנומס, וזה גם יפתח שיחת צעקות ביניכם, כי אף אחד לא ירצה לפנות את מקומו בתור כדי לשוחח.

בכלל, נסו לדבר במתינות, גם אם מעצבנים אתכם, נסו לא לדבר עם הידיים והקפידו על טון נעים ולא חזק.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר