"החלטה מקוממת והזויה"

ישראל נגד פולין: "אי אפשר לזייף את ההיסטוריה"

בישראל מגיבים לחוק החדש שאושר בפרלמנט הפולני לפיו אמירות שיש בהן "הטלת אחריות" לפשע השואה על פולין יהיו בגדר פשע: "אי אפשר לזייף את ההיסטוריה, אי אפשר לשכתב אותה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וריבלין (צילום: פלאש 90)

בישראל מגיבים בזעם לחוק החדשה שעבר בפרלמנט הפולני, לפיו אמירות שיש בהן "הטלת אחריות" על פולין לפשעים נגד האנושות שביצעה גרמניה הנאצית יהיו בגדר פשע, והעונש עליו יהיה עד שלוש שנות מאסר.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הגיב: "אי אפשר לזייף את ההיסטוריה, אי אפשר לשכתב אותה, אי אפשר להסתיר את האמת. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים, צריך להוקיע אותם, צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם".

לדבריו: "רק 73 שנים חלפו מאז נפתחו שערי הגהינום. ניצולי השואה החיים הולכים ונעלמים מן העולם ועדיין עלינו להאבק על זכרון השואה כפי שהיתה".

"על העם היהודי, מדינת ישראל והעולם כולו לוודא כי את השואה נכיר על מוראותיה ונוראותיה. גם בקרב העם הפולני היו שנתנו יד לפשעים הנאציים. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים. צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם. היו ביניהם גם שהושיטו יד, נאבקו וזכו להכרה כחסידי אומות עולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "החוק מופרך, אני מתנגד לו בתוקף. אי אפשר לשנות את ההיסטוריה, ואסור להכחיש את השואה. הוריתי לשגרירת ישראל בפולין להיפגש עוד הערב עם ראש ממשלת פולין, ולהביע בפניו את עמדתי הנחרצת נגד החוק".

יו"ר 'כולנו משה כחלון: "החלטת הפרלמנט הפולני היא אומללה והזויה. יש אמת היסטורית אחת, חזקה ומוכחת והיא כוללת בתוכה את זוועות הצורר הנאצי ואת המסייעים בידו, בהם גם פולין. אף אחד לא יצליח להכחיש את זכרון השואה, על אחת כמה וכמה ביום השואה הבינלאומי".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "החלטת ממשלת פולין מקוממת, רעה והזויה. אי אפשר לשכתב את ההיסטוריה: פולנים רבים היו שותפים לזוועות השואה ולרצח יהודים קדושים בשואה. ממשלת פולין חייבת לבטל מיידית את החוק המביש".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "‏ההחלטה של ממשלת פולין מבישה ומסוכנת. הכחשת שואה היא הכשרה של הרגעים האפלים ביותר בהיסטוריה. רק הכרה עמוקה בעוולות העבר היא ערבון לקדושת החיים בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר