ביקורת אלבום

כשמשהו משלנו "מתחפש" לליאונרד כהן

מבקר המוזיקה של כיכר השבת, נתנאל לייפר, בביקורת על "אמונתך בלילות" אלבומו החדש של הזמר והיוצר בעל הקול העמוק והייחודי, יובל סלע (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: ענבל לוי יהודה)

קול עמוק ומעט צרוד, מוזיקת קאנטרי ופולק, אקוסטית ורגישה ומילים נוגעות וישירות, זה מתכון נהדר לאלבום חורפי וכיפי כפי שמגיש הזמר והיוצר יובל סלע באלבומו השני – "אמונתך בלילות".

יובל סלע, אמן פרדס חנאי מוכשר, חוזר אחרי כמעט שבע שנים מאז אלבומו הקודם וניכר שבשבע השנים האלה הוא הוסיף להתפתח כאמן ומוזיקאי.

סלע לוקח באלבום החדש את עמדת המלחין וגם המפיק המוזיקלי לצדו של המפיק המוכר והגדול אבי טולדנו (ביצע עבודות סאונד לאלבומים של שלמה ארצי, עידן עמדי, אתי אנקרי, ארז לב ארי ועוד) כשעל המילים אחראים שני כותבים עיקריים – שחר אריאל, בנו של הזמר מאיר אריאל ז"ל אף הוא מפרדס חנה ודודו וייזר, שניהם שיתפו פעולה עם סלע גם באלבומו הראשון המצוין "ימים טובים". גם פה כמו באלבום הראשון בחר סלע להלחין מחדש גם שיר אחד של מאיר אריאל עצמו – "רחל" שיר מרגש המוקדש לרחל אימנו.

למרות שהאלבום בעל ה-9 שירים, כולל כמה רצועות "בועטות", עדיין עולה ממנו אווירה של שלווה נעימה אותה משרה יובל בעיקר בקולו העמוק, שיושב על השירים בצורה מעולה.

השיר שתפס את אוזניי בצורה החזקה ביותר הוא השיר "אדון" בו נכנס סלע לתפקיד הליאונרד כהן בצורה משכנעת ומרגשת במיוחד. השיר, שיר תפילה אותו כתב שחר אריאל בלחנו של סלע. הלחן משלב בין דיבור במקצב השיר לבין המנגינה הנוגעת. שירתו המתחננת מצד אחד והמהורהרת במקביל היא ביצוע פשוט נפלא שאפילו רק בשבילו לבד הייתי שמח להאזין לאלבום הזה.

שיר מעולה נוסף הוא "לעבור דרך הלילה" שכתב דודו וייזר. הלחן במכוון או שלא מזכיר לי מאד את סגנונו של הזמר והמלחין אברהם אבוטבול ז"ל. גם פה מדובר בשיר תפילה שקט המשלב בין תפילה לבין "טיפול פסיכולוגי" פנימי של הזמר ששר כביכול לעצמו על "הקושי לעבור דרך הלילה".

האלבום נהנה גם מסאונד משובח במיוחד באדיבותו של אבי טולדנו, מבעליו של 'תשע סטודיו' הנודע, אחד מאולפני ההקלטות המשובחים של ישראל בו מוקסס האלבום כולו.

לסיכום, "אמונתך בלילות" הוא אלבום מלא באמונה ומוזיקה משובחת במיוחד המשלבת בין עדינות היצירה של סלע לבין המילים שהן נקודה חזקה במיוחד באלבום כולו וגרמו לי כמאזין פשוט להקשיב להן ולחפש את החוברת המצורפת. שירתו העמוקה של סלע נותנת חיות נוספת למילים ומרימה את האלבום למעלה למעלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר