"הכל שטויות, אף אחד לא עוזר"

הרב טופיק נגד ועד הישיבות: 'לא עוזרים; רק צעקות קבלנו'

במהלך כינוס הרבנים הספרדים בעקבות החשש מ'גיוס בנות', יצא ראש ישיבת "באר יהודה", ששניים מתלמידיו התפרעו בלשכת גיוס, נגד ועד הישיבות וטען כי לא עזרו לישיבתו שנפסלה ורק צעקו (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נאומו של הרב טופיק (באדיבות המצלם)

בכינוס הרבנים הספרדים שהתקיים ביום חמישי בעניין החשש מ'גיוס בנות', נשא דברים ראש ישיבת "באר יהודה", הגאון רבי אליהו טופיק, שדיבר על חומרת המצב היום שדורשים מבנות להתייצב ל"ראיונות דת" דבר שנאסר על ידי גדולי ישראל ועל הסכנות העתידות לבוא מהתקנות החדשות למתן פטור מטעמי דת.

בהמשך דבריו, גולל הרב טופיק את מסכת הקשיים שעבר עם תלמידי הישיבה לאחר שועד הישיבות, לטענתו, לא עזר להם כאשר אחד האחראים בלשכת הגיוס החליט לפסול את כל הישיבה מקבלת דיחויים לאחר ששניים מהתלמידים התפרעו בלשכת הגיוס.

"כיכר השבת" חושף את דבריו המלאים:

"אני אדבר פה קצת דברים קשים, אבל איגוד בני התורה הספרדים הם מתפוצצים בלב שלהם והם לא יכולים לדבר. אני מבין אותם, אבל אני חושב שצריכים כבר להתחיל לדבר.

"ואספר מעשה שהיה אצלי בישיבת באר יהודה, תשמעו דבר מזעזע, בתחילת חודש חשוון שלחנו שלושה אוטובוסים שבתוכם בערך 140 בחורים עם טפסי הדיחוי בידם, הטפסים היו בתוקף, אני חתמתי עליהם והעורך דין חתם וועד הישיבות חתם עליהם, כולם חתמו. האוטובוסים נסעו ללשכת הגיוס כדי לקבל דיחוי. בלשכת הגיוס, שני בחורים מהישיבה ראו שם תמונה שמטרתה להתגרות בחרדים יראי השם ולקחו ושברו אותה.

"אבל בעוד שכולם ראו וידעו שאלה שני בחורים בלבד שעשו זאת, אמר שם מישהו מהאחראים שם 'אני לא מקבל דיחוי של אף בחור מהישיבה, כולם הביתה בחזרה מיד'. אחד הרבנים שלנו הוציא כרטיס אשראי וביקש לשלם את הנזק כמה שיעלה, הרב גם התנצל בפניהם בשמו ובשם הבחורים, וביקש שיחתמו לכל בני הישיבה על טופס הדיחוי. אבל הוא המשיך להתעקש ואמר 'לא, כולם הביתה', וחזרו כל תלמידי הישיבה בחזרה.

"שלושה מרבני הישיבה פנו לוועד הישיבות, כי הרי ועד הישיבות הוא הגוף שאמור לקשר בין הישיבות ללשכת הגיוס, שם אמרו להם 'תשלחו לנו מכתב התנצלות ואנחנו נסדר את זה', כל זה היה בתחילת חודש חשוון.

"מאז המקרה, במשך חודשיים התקשרנו שוב ושוב לוועד הישיבות ואמרנו להם הרי שלחנו מכתב התנצלות מדוע לא מסדרים את הדיחויים? אך ועד הישיבות חזר על התשובה כי 'זה בטיפול'. ככה במשך חודשיים שוב ושוב עם התשובה הזאת. ראינו שזה לא עוזר, ולפי מה שהבנו וראינו בעצמינו, ועד הישיבות לא רוצה לטפל בבעיה...

"ריבונו של עולם, הרי שלחנו מכתב התנצלות על מעשה לא ראוי של שני בחורים מתוך כלל הישיבה, 'האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף'? ראינו ששום דבר לא עוזר, ועזבנו את ועד הישיבות. אמרו שסתם זורקים חיצים ובליסטראות על ועד הישיבות, ומעלילים עליהם שקרים, אמרו לנו שועד הישיבות עובדים בכל עוז ותעצומות כדי לטפל אפילו בכל יחיד ויחיד ושהם עומדים בפרץ.

"לא אחד ולא יחיד ולא באטיח... מאה וארבעים בחורים יושבים ומחכים להם שיסדרו להם את הדיחוי בגלל מעשה שעשו 2 בחורים, ואף אחד לא עושה שם כלום.

"האשימו אותנו בלי בושה שאנחנו ישיבה של מופרעים, רבותי אני רוצה לספר לכם שבישיבה אצלינו 95% מבני הישיבה לא מפספסים זמן קריאת שמע של הרב טוקוצינסקי של פעם שזה הכי מוקדם. אבל זה היה התירוץ שאנחנו מופרעים, כי שני בחורים עשו מה שעשו.

"קיבלתי צעקות ממי שאמורים לעזור לנו, מאלה שנקראים משלנו, אמרו לנו שהיו צריכים להזמין לנו משטרה, לא יאומן. ואת הצעקות קיבלתי מאלה שאומרים שאין שום בעיה בעולם הישיבות מול הצבא, אבל רק צעקות קיבלנו.

"פנינו לאחד מראשי הפוליטיקאים, הוא אמר לנו 'תפנה לאחד שהוא מטפל בשבילנו בבעיות הללו', פניתי אליו ועד היום הוא לא חזר אליי, פעם הוא אמר שהוא בישיבה ופעם משהו אחר, אבל כאמור עד היום הוא לא חזר אלינו.

"פנינו אחרי זה לעוד כמה פוליטיקאים וגם מהם לא יצא שום דבר. אמרתי 'אם אין אני לי מי לי', הכל זה שטויות והבלים, אף אחד לא עוזר.

"שלחתי בחור מהישיבה בן 18 שנמצא פה בכינוס, נתתי לו את מכתב ההתנצלות שלחתי אותו לאיגוד בני התורה הספרדים אמרתי תפנה אליהם, ותוך שלושה ימים הענין נסגר. הם סידרו לנו התייצבות של כל 140 הבחורים - כולל הבחורים האלה ששברו את התמונה.

"אז מה תגידו? מצד אחד אומרים שאין שום בעיות והמצב יותר טוב מכל מה שהיה תמיד, אבל מצד שני כשבאים לבקש מהם עזרה הם עושים צעקות, לא רק שלא עוזרים ויושבים בשקט, גם צועקים עליך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר