מעקב "כיכר השבת"

שוטר תיעד: כך מסכנת המדינה את אלפי הנוסעים החרדים

הסכנה והנזק העצום שנגרמים מבורות שנפערו בכביש היציאה ממודיעין עילית, כפי שנחשפו ב"כיכר השבת", תועדו במצלמתו של שוטר המתגורר בעיר • זלזול חברת 'נתיבי ישראל' נמשך. צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד הכביש - ומהמורותיו המסוכנות (צילום: דרור אלון )

"זה הכביש המדובר, כביש 446 לכיוון צומת שילת", נפתח הסרטון של השוטר דרור אלון שממחיש את ההתנהלות המקוממת של החברה הממשלתית "נתיבי ישראל - לתשתיות תחבורה", בכביש 446 שביציאה ממודיעין עילית.

הבוקר, כזכור, התפרסמו ב"כיכר השבת" תלונותיהם של כמה ממאות הנהגים שרכביהם ניזוקו קשות בשבוע האחרון כתוצאה מבורות שנפערו בכביש היציאה מהעיר החרדית, שנותרו כך למרות פניות רבות לחברה שמתפקידה וחובתה לטפל מיידית במקרים שכאלו.

• הבור המסוכן - והמחדל: סכנה ביציאה מהעיר מודיעין עילית

כפי שמיטיב להסביר השוטר שצילם בכביש, "לעשרות אלפי הנהגים פה כל בוקר אין שום אופציה מלבד לעבור על הכביש הזה. חברת נתיבי ישראל שבבעלותה הכביש, קיבלה דיווח לפני שבוע וחצי על הבור שנראה כאן (בסרטון), בור מאוד מאוד עמוק. הם הגיעו, שמו ממש טיפה זפת שלא החזיק מעמד אפילו 24 שעות".

נהג מטפל ברכבו המפונצ'ר - והפקקים בכביש

"בנוסף, יש עוד בורות לכיוון השני. בסך הכל, יש לפחות עשרה בורות בכביש הזה - הנה, זה מה שיצא לי לצלם (הוא מצביע בסרטון). התיקון של החברה, כמו שאמרתי, היה לא משהו... כמו שניתן לראות, הבור הזה פתוח, עמוק, והרכבים בדרך כלל עוברים עם הגלגל השמאלי הקדמי על הבור, ושם הם חוטפים את הפנצ'ר, ואז הם גם לא יכולים לתקן אותו, כי קשה מאוד לתקן ככה".

לדבריו, בשל כך "המשטרה חייבת להגיע כל פעם כדי לסייע לנהגים האלו לתקן את הפנצ'רים. מדובר על כביש עמוס, שבגלל המחסום נוצר עליו עומס מטורף בעיקר בבוקר, עשרות אלפי כלי רכב בכביש. כל רכב שנתקע בגלל הבור נאלץ לעצור בצד כדי לתקן ומפריע לתנועה".

פניה דחופה ל'נתיבי ישראל', מלפני שבוע! (באדיבות צביקה גולובנצ'יץ)

בארגון 'אור ירוק' כתבו לגבי מקרה זה, לצד הסרטון: "אז מה שלום הכבישים אחרי הסערה? זהו כביש 446 על שלל בורותיו. על משרד התחבורה לטפל בסכנה זו. מיותר לציין שצמיגיהם של רכבים רבים נפגעו בשל המפגע".

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", לחברת 'נתיבי ישראל' הגיעו פניות רבות בנידון, אך אלו טרם טופלו כראוי, למרבה החרפה. אחת הנהגות תיארה: "הייתי עם הילדות ברכב, ואין לי מלים לתאר את הבהלה שהן נתקפו בה מזעזוע המכונית כשהיא נתקלה בבור. אחת מהן הקיאה מעוצמת העצירה הפתאומית".

נהג אחר, שרכבו ניזוק באופן משמעותי, הוסיף: "אני יוצא מהעיר במהירות רגילה, כשלפתע - עצירה פתאומית, על גבול ההתהפכות. אני יוצא החוצה מהרכב, ורואה ששני הגלגלים התפנצ'רו לגמרי. לא היתה לי ברירה אלא להזמין גרר, מה שגרם כמובן לפקקים אדירים בכביש הצר והפקוק ממילא".

יודגש, כי בחברה הלאומית 'נתיבי ישראל' ובעיריית מודיעין עילית סירבו להגיב לפניית "כיכר השבת", ובחברה הסתפקו - בשעות הבוקר - באמירה כי "צוות יגיע בשעה הקרובה". מיותר לומר כי זו היתה אמירה ללא כיסוי תועלתי מבחינת האזרחים, מאחר והתקלות המסוכנות בעינן עומדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר