"הם מבלבלים במוח"

צחצוח שיניים או לימוד תורה בגן ילדים? הגר"ח: "מבלבלים במוח, שילמדו תורה"

צחצוח שיניים או לימוד תורה בגן ילדים? מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי נשאל על מספר נושאים חינוכיים לקראת כנס גננות בביתר עילית. ומה לגבי "עקידת יצחק"? צפו בתשובות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בביתר עילית מתקיים הערב (ראשון) כינוס מיוחד לגננות, זאת על רקע נסיון "התערבות של גורמים שונים בתכני החינוך של ילדים וילדות".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הכנס שמתקיים בראשות גדולי ראשי הישיבות, נערך על רקע חשש של רבנים מפני עירוב נושאים מדעיים, בין השאר בענייני בריאת העולם וסיפורי התנ"ך, כמו גם "חשיבות העמידה על משמר החינוך הטהור המסור במשך הדורות".

לקראת הכינוס, נכנס חבר וועדת הרבנים של דגל התורה אל גדולי ישראל, ובראשם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בכדי לקבל את הוראתם כיצד לנהוג ומה לומר בשמם לגננות המשתתפות בכינוס. "כיכר השבת" מביא בפרסום ראשון את הכרעתו של מרן שר התורה בעניני החינוך ולימודי בריאת העולם.

הגר"מ קסלר: "יש עכשיו מאבק של כל מיני גורמים שאומרים שילדים קטנים לא מבינים ממילא דברים עמוקים, בריאת העולם. מספרים על מכירת יוסף והם נבהלים, אח לוקח אח וזורק לבור. הם אומרים שזה לא מתאים לילדים קטנים ואחרים אומרים שזה כל היסודות של האמונה ושל מסירות הנפש דווקא בגיל הרך. מה דעת הרב בעניין הזה? מאיזה גיל צריך להתחיל לחנך?"

מרן הגר"ח קנייבסקי: מאז שיודע לדבר.

הגר"מ קסלר: הנושא של עקידת יצחק מאיזה גיל להתחיל לספר?

מרן הגר"ח קנייבסקי: כשלומדים חומש מספרים להם.

הגר"מ קסלר: יכול לצאת נזק מזה שגננת מספרת לילדים על עקידת יצחק?

מרן הגר"ח קנייבסקי: לא. שום נזק, רק תועלת. התורה לא מזיקה.

הגר"מ קסלר: הם אומרים שילד קטן צריך ללמד אותו כל מיני עניינים של העולם הזה, שיידע איך להתנהג, איך להתלבש, איך לצחצח שיניים.

מרן הגר"ח קנייבסקי: דרעין א קאפ, מבלבלים במוח שילמד תורה.

הגר"מ קסלר: יש הרבה גננות שבשביל פרנסה הם הולכות לעשות השתלמויות וללמוד במקומות שלא בסדר. הם אומרים שבלי זה לא תהיה להם פרנסה.

מרן הגר"ח קנייבסקי: שגעונות. מה שנגזר מהשמיים יהיה להם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר