שוב מאבק בהרצליה

ח"כיות 'יש עתיד' דורשות: "לפתוח את החוף הנפרד למעבר ציבורי"; נציג 'דגל': "טרדניות נודניקיות"

מספר חברות כנסת מ"יש עתיד" דורשות לפתוח את החוף הנפרד בהרצליה למעבר ציבורי גם בעונת הרחצה בקיץ. נציג חרדי בעירייה: "הן נשים טרדניות, נודניקיות, אנטי דת" (חדשות, מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חוף נפרד. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

המכתב הקנטרני של חברות הכנסת מ'יש עתיד': בדרום העיר הרצליה הוקצה מתחם מיוחד עבור החוף הנפרד המשמש ציבור חרדי ודתי גדול. במשך שלושה ימים בשבוע החוף מיועד לגברים ובשלושה ימים הנותרים לנשים בלבד. אלא, שיש מי שצרה עינו בחוף הנפרד וטוען כי ההפרדה מונעת מגברים ונשים כאחד לעבור בחוף ולקצר את דרכם, זאת בשל מדיניות העירייה לשלוח פקחים ולחלק דו"חות לנכנסים לשטח החוף הנפרד.

לפני מספר חודשים, הגישו תושבים עתירה ייצוגית נגד עיריית הרצליה על סך כ-35 מיליון שקלים, בעילה של הפרת חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים. כעת, שלוש חברות כנסת ממפלגת 'יש עתיד' יוצאות במכתב לראש העירייה משה פדלון בבקשה להקים מעבר חופשי לכלל הציבור בחוף הנפרד גם בעונת הרחצה בקיץ הקרוב. על המכתב חתמו ראש עיריית הרצליה לשעבר יעל גרמן, חה"כ עליזה לביא וחה"כ קרין אלהרר

במכתבן כתבו: "ידוע לנו שבמשך חודשיים בשנה מקצה עיריית הרצליה חוף אחד נפרד לטובת הציבור הדתי, ואנו חושבות שמדובר בהסדר נכון וראוי המתחשב ומכבד גם את הזכויות של הציבור הדתי ליהנות מחוף הים". הח"כיות הוסיפו במכתבן: "יחד עם זאת, באותם ימים נסגר החוף למעבר לכלל הציבור ובכך נפגעת זכותו ללכת לאורך החוף ברצף, חוף שכידוע הינו משאב ציבורי טבעי אשר לציבור הזכות ליהנות ממנו".

"במצב דברים זה, של זכויות מתנגשות, האיזון המתבקש הוא הקמת מעבר נגיש, כמו שנעשה בנתניה ובמקומות אחרים, אשר יעקוף את הקטע החסום ובכך יאפשר לציבור מעבר חופשי לאורך החוף תוך התחשבות ברגשותיהם של המתרחצים החרדים. בדרך זו, להבדיל ממדיניות אכיפה של שליחת פקחים והטלת קנסות, המביאה לכעס ולתסכול בקרב הציבור הכללי ופוגעת ביכולת לחיות ביחד תוך שמירה על כבוד הדדי ושלום בית, יכובדו זכויותיהם של הציבור החילוני והדתי כאחד, וזאת מתוך ערכים של הבנה, סובלנות וחיים בדו קיום".

חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב נציג 'דגל התורה' הגיב למכתב בשיחה עם 'כיכר השבת' ואמר: "הבעיה המוצגת איננה אמיתית. ישנה יכולת לצעוד עד השעה 08:30 בבוקר כל יום לכולם וכן ניתן בנקל לעקוף את החוף. הפנייה היא פופוליסטית ותכליתה לערער את הימצאות החוף ולפגוע בלגיטימיות שלו. תחת אצטלה של שיויון זכויות וחופש פרט, הח"כיות פוגעות בחוק הפעלת חופי רחצה במדינת ישראל והזכות לחופים נפרדים באופן יהודי כשר לכלל הציבורים. מעניין שגב' גרמן לא בחרה לעשות זאת כשכיהנה כראש העיר בעצמה במשך 15 שנה. פתאום היא מודאגת מנושא שהיה תחת סמכותה עשור ומחצה. כשטענה נובעת מרצון להתנגחות, נהיה פחות חשוב להסתדר עם המציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר