זעזוע בקווינס מנישואי תערובת

האדמו"ר מקאלוב הפתיע: אגיע לביקור - למרות השיתוק

לאור ריבוי מקרי נישואי התערובת בקרב הקהילה הבוכרית בשכונת קווינס בניו יורק, הודיע האדמו"ר מקאלוב כי למרות השיתוק ממנו הוא סובל, הוא יתאמץ ויגיע לביקור חיזוק למיגור התופעה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מקאלוב ורבני המשלחת (באדיבות המצלם)

בשכונת קווינס שבניו-יורק, מקום מגורם של כמאה אלף יהודים מבני העדה הבוכרית, הזדעזעו הרבנים והעסקנים המקומיים, כשלאחרונה נערכו שם בפרהסיא טקסים רשמיים לנישואי תערובת, בראשות "רבנים" רפורמיים יחד עם כומרים, ובהשתתפות קרובים וחברים.

בקהילה הבוכרית הגדולה בשכונה, אחוז ההתבוללות היה קטן ביותר, כך שגם הבודדים שיצאו מן הכלל והתבוללו, נפרדו ממשפחתם ועזבו את הסביבה היהודית.

אלא שלאחרונה המצב השתנה ומגיפת ההתבוללות חדרה בקצה המחנה, והתחילה להתפשט עד כדי כך שכבר התחילו לאבד את הבושה והחלו לערוך טקסים רשמיים בהשתתפות המשפחה והחברים.

לאור מצב החירום, פנתהמשלחת של חשובי הרבנים בקווינס, אל כ"ק אדמו"ר מקאלוב, העומד זה שנים בחזית המלחמה בהתבוללות, כדי להתייעץ כיצד לעצור את התופעה הקשה.

האדמו"ר שמע את הפרטים בכאב רב וכתב דברי הדרכה מיוחדים כיצד לטפל בזה.

קודם יציאת המשלחת, הדהים האדמו"ר את הנוכחים, כשהוסיף לכתוב: "אני גם מוכן לנסוע לשם לביקור קבלת קהל בעזרת השם יתברך".

בשנים שעברו היה רגיל האדמו"ר לנסוע הרבה לשכונת קווינס, במסגרת נסיעות האדמו"ר לחיזוק היהדות, אך מאז שמחלת השיתוק התגברה עליו לפני מספר שנים, נפסקו הנסיעות.

כעת, לאור מצב החירום שנגע ללבו, החליט האדמו"ר כי עליו לעשות כל מה שבידו למנוע המגפה, ולמרות מצב בריאותו יתאמץ לנסוע בעצמו, כדי לפגוש תושבי קווינס באופן אישי, ובאמצעות התוכנה המיוחדת שלו לכתיבה בעינים, יכתוב להם דברי חיזוק והתעוררות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר