מנגישים את אתרי המורשת למגזר החרדי

איזה קרב היסטורי התחולל בעמק האלה? האם ידעתם מי חי בעיר ציפורי? את פניהם של אלו רבנים קיבלו ביישוב מוצא בואכה ירושלים? את כל התשובות לשאלות האלה ונושאים רבים אחרים מתחומי ההיסטוריה היהודית בארץ ישראל, תדעו בקרוב. מיזם חדש של משרד ירושלים ומורשת, להנגשת והתאמת אתרי המורשת למגזר החרדי, בקרוב יצא לדרך (תיירות, שיווקי)

השבוע התכנסו סביב שולחן אחד. (צילום: יחצ)

במשך שנים הדיר הציבור החרדי את רגליו מאתרי מורשת למיניהם, זאת למרות החשיבות שיש בביקור באתרים עם היסטוריה תורנית עשירה. אתרים עם היסטוריה יהודית מפוארת, אינם מותאמים להשקפת העולם החרדית.

השר להגנת הסביבה ירושלים והמורשת זאב אלקין, הציב לעצמו מטרה לחולל שינוי בתחום, ולהנגיש ולהתאים את אתרי המורשת למגזר החרדי. הפרויקט ישולב במסגרת 'ציוני דרך', שהוא פרויקט הדגל של משרד המורשת, לשיקום ושימור אתרי המורשת ברחבי הארץ, תוך מתן דגש על אתרי מורשת בירושלים והפריפריה.

במטרה לעשות את הפרויקט בשילוב ידיים עם המגזר החרדי, הנחה השר אלקין את ראש אגף בכיר מורשת ראובן פינסקי, לכנס שולחן עגול עם הנציגים החרדים, במטרה לשמוע מהם מה לדעתם יש לשנות ולשפר באתרים אלו, על מנת להתאים אותם למגזר החרדי.

השבוע התכנסו סביב שולחן אחד, נציגי ציבור הפעילים בתחום ההעשרה החינוכית ופעילות עם נוער במגזר החרדי, ושטחו בפני מר פינסקי וצוות המשרד של השר אלקין, את הדגשים שיש לדעתם לשים אליהם לב בפרויקט חשוב מסוג זה.

מר פינסקי הדגיש בפני הנוכחים, כי הנהלת המשרד לא מבקשת להתאים את הציבור החרדי לאתרי המורשת, אלא לפעול להתאמת אתרי המורשת לכאלו שיעמדו בדרישות הייחודיות של המגזר החרדי".

במהלך הדיון עלה הנושא של שמירת השבת: "איך אפשר לדבר על אתרים היסטוריים בלי לקחת בחשבון את שמירת השבת", תהה הרב יצחק גולדקנוף יו"ר הוועדה למען השבת.

נציגי הציבור אמרו כי תנאי קודם למעשה, יש לבחון ולפקח שהתכנים המוצגים באתרים שייבחרו במסגרת הפרוייקט יהיו תואמים את רוח התורה: "יש לוודא עם גורמים חינוכיים, שהתוכן שמוצג באתרים אלו תואם את השקפת העולם של המגזר החרדי. על המרצים להיות אנשים יראי שמים שיודעים לספר את האמת התורנית על אתרים אלו", אמרו כלל הנציגים.

בסיום הדיון הודה מר פינסקי למשתתפים שפינו את זמנם היקר למטרה החשובה של הנגשת אתרי המורשת למגזר החרדי. מר פינסקי אמר כי הנהלת המשרד תפעל בשיתוף פעולה עם הנציגות החרדית ברשויות המקומיות ובארגונים המאגדים את בני הישיבות החרדים, כדי להוציא לפועל את הפרויקט.

באירוע השתתפו אישי הציבור: הרב יצחק גולדקנוף יו"ר הוועדה למען השבת; הרב ישראל גליס איש ירושלים והיסטוריון; הרב אריה גולדברג מנכ"ל מרכז רבני אירופה; חה"כ מיכאל מלכיאלי; סגר"ע עיריית י-ם יוסף דייטש; סגר"ע עיריית ב"ש שמואל גרינברג; שלמה רוזנשטיין ח"מ עיריית י-ם; פיני עזרא ח"מ עיריית י-ם; יצחק ברנר יו"ר דגל התורה בי-ם; יהודה קורנבליט מנהל אגף החינוך בית"ר עילית; מאיר קליין מנהל מחלקת חינוך מיוחד עיריית בית"ר עילית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר