רוצו להתחסן

מחלת השפעת עלולה לגרום גם להתקפי לב

בני 'הגיל השלישי', מבוגרים, עלולים לחוות התקפי לב כמה ימים לאחר שלקו בשפעת - כך מגלה כעת מחקר חדש ומקיף שנערך בקנדה והתפרס על פני תקופה בת 5 שנים (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מחקר חדש מגלה, כי אנשים מבוגרים שחלו בשפעת עלולים ללקות בהתקף לב ימים ספורים לאחר מכן.

לפי המחקר, שהתבצע בקנדה במשך 5 שנים וממצאיו פורסמו לאחרונה במגזין 'ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין' הנחשב, "לאנשים מבוגרים שחלו בשפעת יש סיכוי של פי שישה ללקות בהתקף לב במהלך השבוע לאחר שאובחנו עם שפעת, בהשוואה לשנה שלפני ההידבקות בשפעת או אחריה".

מחקרים קודמים מצאו כי חיסון נגד שפעת עשוי, לבד ממניעת המחלה, עשוי להפחית את שיעור האירועים הלבביים החריפים אם היא בכל זאת התפרצה. לפיכך רופאים רבים ממליצים לאוכלוסייה המבוגרת להתחסן נגד המחלה.

ממחקרים אחרים עולה כי שכיחות מוגברת במיוחד של התקפי לב קיימת בקרב מבוגרים שלקו בשפעת מסוג B. ידוע גם כי זיהומים נשימתיים ויראליים אחרים בקרב הגיל השלישי מזוהים עם שכיחות מוגברת של הופעת התקפי לב אחריהם. ככל הנראה יש זיקה חזקה בין זיהומים נשימתיים לבין התקפי לב.

מעבר לכך, קשישים הסובלים ממחלות רקע ולוקים בשפעת עלולים לסבול מהסתבכויות בריאותיות חריפות שלפעמים גם מובילות למוות.

הקרדיולוג ד"ר יצחק אבנד, סמנכ"ל רפואה בשח"ל, אומר ל'ידיעות אחרונות': "בכל חורף יש עלייה משמעותית בשכיחות אירועי לב ובהחרפת מחלות כרוניות, בייחוד בקרב האוכלוסייה המבוגרת. יש לרכז מאמץ בהקפדה על טיפול מיטבי בגורמי הסיכון לשפעת וכן במניעת חשיפה לקור בקרב אוכלוסייה זאת".

המלצות נוספות לאוכלוסייה המבוגרת: להימנע מחוסר תנועה במזג אוויר קר, להקפיד על תזונה מאוזנת ומסודרת כדי למנוע מהגוף בזבוז אנרגיה לטובת חימומו ו...להתנועע - במקום להצטנף כדי להתגונן מפני הקור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר