היזהרו בוואטסאפ'כם

כשח"כ יעקב אשר הקריא בכנסת טור מ'כיכר השבת' • צפו

במהלך דיון בוועדת הכלכלה בנושא "תופעת הביוש (שיימינג)", הקריא חבר-הכנסת יעקב אשר טור שפורסם באתר "כיכר השבת", של עו"ד יוסף ויצמן, על הסכנה שבוואטסאפ (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעקב אשר מקריא מתוך 'כיכר השבת' (צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: מרים אלסטר - פלאש 90)

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום (שני) לדיון בנושא "תופעת הביוש - (שיימיניג) - ברשתות החברתיות הפוגעת בעסקים קטנים ובינוניים".

ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) שהגיש יחד עם חברי כנסת נוספים את ההצעה לדיון מהיר אמר כי "תופעת הלשון הרע על עסקים הינה נושא כאוב המחייב התייחסות כשהפתרון הינו לאסור פרסום תחת שם בדוי וכן לאסור לפרסם לשון הרע לפני שמקבלים את תגובת העסק וכן ענישה לדוגמה במקרה שפורסם לשון הרע ללא קבלת תגובת העסק".

בהמשך דבריו הציג ח"כ אשר בפני הוועדה מקרה לדוגמה שנכתב על ידי עו"ד יוסי ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין, בטור שפורסם - כאן - באתר "כיכר השבת".

טכך סיפר יעקב אשר, מתוך הטורא: "המקרה מספר על בעליו של בית קפה העונה לשם אילן, בוקר אחד אילן לא הרגיש טוב ולא מצא מחליף שיעבוד במקומו, הוא החליט שהבריאות יותר חשובה ולא הגיע לעבודה, קליינט קבוע עמד והמתין מסרב להאמין שימנע ממנו תענוג הקפה היומי, לצידו חלף קליינט נוסף ובין השניים התפתח שיח אודות בית הקפה הסגור היום, כשאחד אומר לחברו "ידעתי שהכל בועה ואילן יסגור יום אחד" והם התחילו לדבר על העסק שנסגר וככל הנראה אילן ברח מהארץ מפחד הנושים.

"הסיפור עבר בקבוצות וואטסאפ והגיע לאוזני ספקים, הספקים נכנסו ללחץ כי הם נתנו סחורה באשראי, בצהריים אילן אחרי שעבר לו החום קם התעורר, ראה על הצג 60 שיחות שלא נענו היה בטוח שקרא אסון בשיחה הראשונה היה מנהל הבנק שאמר לו אל תדאג עצרתי את כל השיקים כדי שמצבך הכלכלי לא יחמיר, אילן שחשב שהוא הוזה ענה לשיחה השנייה כשהספק על הקו אומר לו אל תהיה פושט רגל פחדן בא תצא גדול, הוא היה בטוח שהוא הוזה, התגבר על השפעת שתקפה אותו ורץ לחנות שם פגש אותו עובר אורח ששאל אותו באת לקחת את הרהיטים, וכך הסיפור התגלגל...".

ח"כ יעקב אשר סיים את הצגת הסיפור: "לדוגמה, אומר עו"ד יוסי ויצמן, לצערי מידי יום אני מייצג בעלי עסקים שקרסו לעיתים קריסה כלכלית מביאה גם לקריסה משפחתית עם השלכות ארוכות טווח, חכמים היזהרו נא במקלדת שבטלפון הנייד שברשותכם זה גם כלי רצח אם לא פיזי וודאי כלכלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר