סערה בכנסת

תמר זנדברג צעקה לח"כים: "אתם חברים של הנאצים"

במהלך דיון בוועדת הפנים בנושא גירוש מהגרי העבודה, צעקה ח"כ תמר זנדברג לחברים באולם: "אתם חברים של הנאצים!", עוררה סערה וסירבה להתנצל על הדברים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
תמר זנדברג (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

סערה בכנסת: במהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת, שעסק בנושא גירוש מהגרי העבודה מישראל, צעקה חברת הכנסת תמר זנדברג לחברים באולם: "אתם חברים של הנאצים!". יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש הגיב: "הפגיעה בכבוד השואה וזילות השימוש בה מעוררת חלחלה. אני מקווה שח"כ זנדברג תתנצל על הדברים".

מיד לאחר הדיון הגיש ח"כ אמיר אוחנה תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת. לדבריו: ''התנהלות זו מייצגת באופן מדויק את פרצופו הכעור של גל זילות השואה העכור שאנו חווים, שמהווה יריקה בפרצופה של ההיסטוריה ושל זכר השואה".

''אני קורא לציבור ולחברי חברי הכנסת לקבול על כך לוועדת האתיקה, ממש כפי שאני עשיתי", הוסיף.

זנדברג אמרה כי "הדמגוגיה של יואב קיש חצתה את כל הקווים האדומים. אני אמרתי וחוזרת ועומדת על זה שהקשרים של מפלגת השלטון עם מפלגות אנטישמיות ונאציות באירופה היא בושה למדינת ישראל ובושה לממשלת ישראל".

לדבריה: "לא ייתכן שהממשלה הזאת תשתמש בדמגוגיות שואה כשזה נוח לה ובמקביל תכשיר בדיעבד את רצח העם ברואנדה, תקיים קשרים עם מכחישי שואה בפולין ותארח אנטישמים מאוסטריה. מישהו צריך להגיד לממשלה הזאת את האמת - היחסים החבריים שלה עם מפלגות שכאלה היא מבושה גדולה ואות קין על כל הכנסת".

שר הפנים אריה דרעי אמר במהלך הדיון: "לגיטימי שיש חילוקי דעות, אבל חלק גדול מהשיח מבוסס על נתונים לא נכונים. מאשימים את מדינת ישראל כאילו היא רודפת רק אפריקאים. ב-2017 יצאו מרצון, לפני התוכנית, 3200 מהגרים מאפריקה למדינה שלישית או לארץ מוצאם".

במהלך הדיון הסביר מנכ"ל רשות האוכחוסין, פרופ׳ מור-יוסף: "התפקיד שלנו לשמור על הזהות של מדינת ישראל לפי מדיניות הממשלות לדורותיהן. אני מגן על העובדים מפני כל ההסתות, מציגי האימה ועיתונאים שקוראים מעל דפי העיתון לבייש את העובדים שלנו. זה לא מתקבל על הדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר