תביעה נגד ביה"ח

שכחו ללחוץ על מתג מכונת הלב; לאישה נגרם נזק קריטי

רשלנות מזעזעת לכאורה גרמה למטופלת בבית חולים, אם לשני ילדים, לנזק בלתי הפיך, כשהצוות הרפואי שכח להפעיל את מתג מכונת הלב-ריאה לאחר ניתוח לב פתוח (חדשות, בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מכונת לב-ריאה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בבית החולים שיבא שבתל השומר הידרדר לפני כחצי שנה מצבה של מטופלת, לאחר שעברה במקום ניתוח לב פתוח. כעת נחשף התחקיר שבוצע לאחר הטרגדיה, ובו מתברר כי היא אירעה לאחר ששכחו להפעיל את המתג של מכונת לב-ריאה.

המכונה היתה אמורה לספק חמצן לחולה, ואי הפעלתה גרמה לה לנזק קשה ובלתי הפיך.

לפי הפרטים המתפרסמים ב'ישראל היום', החולה, בת 58 ואם לשני ילדים, הועברה תחילה למחלקה לטיפול נמרץ, למעקב אחר התאוששותה מניתוח הלב. בתוך כרבע שעה הבחין הצוות הרפואי כי יש ירידה במדדי גופה - דופק, לחץ דם ונשימה, והיא הוחזרה בבהילות לחדר הניתוח כדי לבדוק אם קרתה תקלה במהלך הניתוח.

בהמשך, לאחר הליך רפואי דחוף, הרופאים הבחינו שאין כניסת אוויר לריאות האישה, ורק אז התגלה כי מכונת ההנשמה, אליה היתה מחוברת במשך כל אותו הזמן, היתה כבויה. כשהתבררה הטעות, המשיך הצוות הרפואי לטפל באישה, והצליח להחזיר לה דופק ונשימה.

אלא שמצבה כבר היה קשה מאוד ואף נגרם לה נזק מוחי בלתי הפיך. מאז המקרה, לפני כחצי שנה, היא מאושפזת במחלקה לשיקום נשימתי, וכעת אומרים בני משפחתה כי בכוונתם להגיש תביעה כנגד בית החולים שיבא.

תגובת המרכז הרפואי שיבא לידיעה כפי שפורסמה ב'ישראל היום': "למטופלת שיצאה מחדר ניתוח והועברה ליחידה לטיפול נמרץ ניתוחי לב נגרם נזק רפואי עקב טעות אנוש בהנשמתה. המקרה דווח למשפחה בזמן אמת ובשקיפות, וכן מיידית למשרד הבריאות כמקובל. האישה הועברה להמשך טיפול בבית החולים השיקומי. לאחר תהליך תחקור ובדיקה מעמיקה התבצע רענון וחידוד של הנהלים. אנו מצרים על המקרה ונמצאים בקשר הדוק עם המשפחה. נמשיך לפעול על מנת שמקרים כאלה לא יישנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר