מחסור בסולר

המשבר בעזה: ביה"ח הצפוני ברצועה נסגר

בחמאס טוענים כי המצב ברצועה חמור במיוחד לאור משבר החשמל והצורך בסולר להפעלת הגנרטורים לבתי החולים אך ייתכן מאד ומדובר בתעלול של חמאס כנגד הרשות (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגינים בשבוע שעבר בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

המצב בעזה מוסיף להיות חמור בניצוחו של חמאס שמעוניין בכך כדי להפעיל לחץ על הרשות הפלסטינית והקהילה הבינלאומית. משרד הבריאות ברצועה, שמרביתו עדיין כפוף לחמאס, הודיע היום (ב') על הפסקת פעילותו של בית חולים בצפון עזה והעברת כל המאושפזים בו לבתי חולים אחרים באזור.

מדובר על בית חולים שנמצא באזור העיירה בית חאנון. גורמים בעזה שמזוהים עם חמאס טענו היום כי השבתת בית החולים מותירה 60 אלף איש בצפון הרצועה ללא שירותים רפואיים. לטענת חמאס הסיבה לסגירת בית החולים היא כלכלית.

ההחלטה התקבלה אחרי שחמאס הודיע כי מלאי הסולר בבית החולים שמיועד להפעלת הגנרטורים שלו אזל. בשבוע שעבר הורה שר הבריאות של הרשות הפלסטינית להקצות מיליון שקל לקניית סולר לכלל בתי החולים ברצועה, אולם לטענת חמאס סכום זה מספיק להפעלת הגנרטורים לעשרה ימים בלבד. משרד הבריאות ברמאללה דחה את הטענות מעזה ואמר כי הסכום הועבר לרצועה לפני שלושה ימים ולפיכך הוא אמור עדיין להספיק לקניית סולר גם לבית החולים הזה.

בחמאס הבהירו כי בימים האחרונים ננקטו צעדים שונים שנועדו להפחית את השימוש במלאי האוזל של הסולר ובכללם מעבר להפעלת גנרטורים קטנים יותר אשר צורכים כמות קטנה יותר של סולר. הצורך בהפעלת גנרטורים בבתי החולים נובע מהפסקות החשמל הקבועות ברצועה בכל יממה בשל משבר החשמל בעזה. כאמור, לא ברור לפי שעה אם מדובר במשבר אמיתי או שמא בצעד של חמאס שנועד להפעיל לחץ על ממשלת האחדות הפלסטינית שיושבת ברמאללה.

בעזה זועמים גם על ההחלטה האמריקנית על קיצוץ התקציב לסוכנות אונר"א. אלפים יצאו במחאה לרחובות עזה. כמה אלפי עובדי סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים ברצועה השביתו היום את פעילותה במחאה על ההחלטה לקצץ בתרומה המוענקת לסוכנות. ההשבתה כללה גם את בתי הספר של אונר"א ברצועת עזה. כלל עובדי הסוכנות קיימו בצהריים הפגנת מחאה ברצועה שאליה הצטרפו גם תושבים ברצועה הנעזרים בשירותי אונר"א.

יו"ר איגוד עובדי אונר"א ברצועת עזה אמר במהלך ההפגנה כי היא מבטאת את הדרגה הגבוהה ביותר של הכעס. הוא הבהיר כי עובדי אונר"א לא יסכימו לכך שתתקבל תוכנית אשר תפגע בפעילות הסוכנות ובסוגיית הפליטים. "נכשיל זאת בדיוק כמו שאבותינו הכשילו ב-70 השנים האחרונות את כל התוכניות שנועדו להביא לסגירתה של אונר"א". השביתה מתקיימת ליום אחד בלבד, אולם הפלסטינים מאיימים כי גל המחאות ברצועת עזה ובהמשך גם בגדה המערבית, לא צפוי לדעוך אם כי הפגנות בתוך עזה רחוקות מלהפריע למשהו בישראל או בעולם.

במחאה על הקיצוץ האמריקני, הודיעו כמה מדינות אירופיות כי הן יתרמו לסוכנות סכומי כסף נוספים כדי להקטין את הפער התקציבי שאליו נקלעה אונר"א אם כי נראה כי גם הם יתקשו להמשיך ולשלם לארגון אם יוכח כי הוא שוב מסייע לגורמי הטרור ברצועה כפי שנהג בזמן מבצע צוק איתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר