הרצוג במכתב לאדלשטיין: בטל ההחרמה

האופוזיציה "נענשה" על ידי הקואליציה וכל חוקיה נפסלו בוועד. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג פונה במכתב בקשה מיו"ר הכנסת שיעצור את החרם על חוקי האופוזיציה (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"תציל אותנו", הרצוג ואדלשטיין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, פנה היום (ב') במכתב רשמי ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, בדרישה לבטל את החרמת חוקי האופוזיציה על ידי ועדת השרים לחקיקה.

הסיבה לכך היא שבשבועות האחרונים מובילים שרת המשפטים איילת שקד, שר התיירות יריב לוין ויו"ר הקואליציה דוד אמסלם בעקבות הפיליבסטרים של האופוזיציה ב"חוק ההמלצות" ו"חוק ליצמן".

במכתב מציין הרצוג: "לפני כמה שבועות הודיעו לוין, שקד ואמסלם כי לאור התעקשות האופוזיציה להפעיל את הכלים (הלגיטימיים) העומדים לרשותה בהצבעות על החוקים שנודעו כ'חוק ההמלצות' וכ'חוק ליצמן', לא תדון יותר הממשלה באמצעות ועדת השרים לחקיקה בהצעות חוק פרטיות המועלות על ידי ח"כים מן האופוזיציה. הייתה זו בעצם הכרזה רשמית של חרם כלפי האופוזיציה".

הרצוג כתב עוד: "חלפו כמה שבועות והחרם של הממשלה נמשך בצורה בוטה וגסה. ועדת השרים לחקיקה בראשותה של שרת המשפטים איילת שקד וממלא מקומה, השר יריב לוין, ממשיכה בסירובה לאפשר דיון ענייני ופרטני בהצעות החוק של האופוזיציה. כל זאת בפיקוח ותמיכה של יו"ר הקואליציה".

במכתב ציין יו"ר האופוזיציה כי מרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, ניסה לשכנע את ראשי הקואליציה לחזור בהם מעמדתם, אך נכון לעכשיו לא נענה. יצוין, כי לאדלשטיין אין באמת סמכות להורות דבר כזה וסביר להניח כי גם התנהלות הקואליציה עומדת בדרישות החוק למרות התסכול הכבד של הרצוג וחבריו.

הרצוג המתוסכל סיים את מכתבו בדרישה נחרצת לעצור את החרם שפוגע בדמוקרטיה הפרלמנטרית ובמעמדה של הכנסת וכתב: "אני פונה אליכם מתוקף תפקידכם וסמכותכם בדרישה נחרצת לשים קץ לשערורייה זו. מדובר בפגיעה קשה ועמוקה בציפור נפשה של דמוקרטיה פרלמנטרית ובפגיעה חסרת תקדים במעמדה של כנסת ישראל המורכבת מסיעות קואליציה ואופוזיציה. חמור מכך - זו הפרה ברורה של מושכלות ראשונים של החוקה הפרלמנטרית הישראלית, הכתובה והנוהגת מימים ימימה וכמובן של תקנון הכנסת בכל הקשור להתייחסות הממשלה להצעות חוק פרטיות מסוג זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר