מעקב "כיכר השבת"

זלזול: כך "טופלו" הבורות שמסכנים אלפי נוסעים חרדים

חלק מהבורות הרבים שנפערו בכביש 446, סמוך ליציאה ממודיעין עילית - אודותם פורסם ב"כיכר השבת" - נאטמו בידי עובדי החברה הממשלתית 'נתיבי ישראל' בצורה רשלנית ומסוכנת (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד הטיפול ה"מקצועי" בבורות המסוכנים (באדיבות המצלם)

מספר בורות שנפערו בעקבות הגשמים בכביש 446 הרעוע ממילא, בין מודיעין עילית לצומת שילת, לא נותנים מנוח לאלפי הנוסעים החרדים החולפים בו.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", שתיים מתוך כ-10 המהמורות המדוברות, 'מתקילות' את גלגלי הרכבים, שמאות מהם כבר פונצ'רו באופן חמור עם נזק כספי משמעותי, ובעיקר - תוך סיכון חיים.

• הבור המסוכן - והמחדל: סכנה ביציאה מהעיר מודיעין עילית

• שוטר תיעד: כך מסכנת המדינה את אלפי הנוסעים החרדים

הערב (שני) מתברר, כי פרסום ההתנהלות המקוממת של החברה הממשלתית 'נתיבי ישראל' שלא טיפלה במשך כשבוע בפניות הרבות שהגיעו אליה מאזרחים כועסים, הובילה את החברה למהר ולאטום את הבורות המסוכנים.

אלא שמה שנראה כהתפתחות חיובית, מסתמן כהמשך זלזול בוטה של הנהלת החברה: תיעוד שנחשף כעת מורה כי במקום לסתום את הבורות כראוי, באופן מקצועי, שפכו עליהן עובדי החברה כמות זפת רבה מיכולת הקיבולת של הבורות, כך שמיד נוצרה במקום גבעה קשיחה ומסוכנת לא פחות מחללי הבורות טרם האיטום.

טיפול ברכב לאחר שגלגליו פונצ'רו מהבור, לפני ש"תוקן"

בעמותת 'אור ירוק' מסבירים ל"כיכר השבת": "תחזוקת כבישים לקויה עלולה לגרום לתאונות דרכים. הגשם שירד בימים האחרונים חשף תשתיות דרכים לא מתוחזקות. בורות בכביש מסכנים את רוכבי האופנועים והקטנועים וגם את שאר משתמשי הדרך. במשרד התחבורה חייבים לפעול לשיפור התשתית לפני שתתרחש תאונה דרכים ולא אחריה".

יוכבד, אם ל-7 ילדים ממודיעין עילית, מסכמת ברוגז: "אנחנו משלמים מסים בדיוק כמו כולם, ואין שום סיבה הגיונית וחוקית להתנהגות החברה הלאומית לתשתיות תחבורה. פשוט מרתיח מה שקורה כאן".

ואריה לייב וייס, אברך כולל, מתבטא בשפתו התורנית: "אז במקום בור עשו לנו גבעה. עדיין יש לזה 'דין בור'. בור ברשות הרבים, כפשוטו".

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "כבכל מערכת חורפית משמעותית נדרש לתקן את נזקי איתני הטבע, כך רבים מגולשי האתר וכך גם החברה בחלקים מ-8,600 קילומטר הכביש שהקימה ומתחזקת, בהם גם המקרה שבסרטון".

"כביש 446 המדובר הינה דרך מרכזית עמוסה, עם נתיב אחד לכל כיוון כך שמשמעות תיקון בור הוא חסימתו לחלוטין. לכן, על מנת למנוע סכנת נפשות ולצד זאת לצמצם את זמן החסימה הנדרש לביצוע הפתרון היסודי הוחלט ע"י אנשי המקצוע לבצע במיידית תיקון 'עזרה ראשונה' ובתחילת השבוע הבא תבוצע עבודה רחבה בהשקעת כמיליון ש"ח במסגרתה יבוצע קרצוף וריבוד מחדש של חלקים מן הכביש".

"יצוין כי כ-1,000 אנשי השטח מטעם החברה פועלים מידי לילה לטיפול בהקדם האפשרי של כלל הליקויים ברחבי הארץ. לצד זאת, הציבור מתבקש לגלות סבלנות ולדווח אל מרכז ניהול התנועה הלאומי של נתיבי ישראל בחיוג אל 2120*".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר