שרת התרבות בראיון מיוחד

"הקלטות שרה נתניהו - בושה. מה, אנחנו לא מתעצבנים?"

על הקלטות שרה נתניהו: "זו בושה גדולה" • על יו"ר הכנסת: "לא ממלכתי" • על חוקי השבת: "צריך לשמור על היום הקדוש שלנו" • מבטיחה: אירוע 70 למדינה - לחרדים • מירי רגב בראיון (כיכר בכנסת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ראיון מיוחד ל"כיכר בכנסת": שרת התרבות מירי רגב תוקפת בראיון ל"כיכר השבת" את פרסום הקלטות שרה נתניהו וטוענת כי מדובר ב"בושה גדולה".

לדבריה: "האזנתי לזה. חשבתי שזו בושה גדולה למי שפרסם אותם. זכותו של כל אדם לשמור על פרטיותו. כל החדירה הזו לפרטיות של הגברת נתניהו והילדים שלהם - בלתי נסבלת. היא לא נבחרת ציבור, היא לא צריכה לתת דין וחשבון - לא היא ולא ילדיה, מי שצריך לתת דין וחשבון זה בעלה, לא יכול להיות מצב שיש כל הזמן ניסיונות להפיל את ראש הממשלה באמצעות המשפחה שלו".

השרה מירי רגב בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

"בוא נודה על האמת", מוסיפה רגב ומתייחסת לתוכן ההקלטות בהן נשמעה הגברת נתניהו צורחת על יועץ של המשפחה: "מה אנחנו לא מתעצבנים, לפעמים הילדים לא מוציאים אותנו מדעתנו? אנחנו לא צועקים? הבעל על האשה והאשה על הבעל? והעיתונאים? הם כמובן מלאכים - לא מתעצבנים, מספיק עם הצביעות הזו. יש כאן רדיפה ומסע ציד נגד משפחת נתניהו".

אבל יהיה מי שיטען ששרה נתניהו היא הגורם הכי משפיע על ראש הממשלה

"אני לא אעסוק ברכילות, אני אעסוק בעובדות. אני יודעת שיש אדם אחד שמנהל את המדינה הזו והוא ראש הממשלה נתניהו, איתי מעולם הגברת נתניהו לא שוחחה על שום נושא מקצועי, צריך להפסיק להאשים אותה בכל פנטזיה - עיתונאי קם בבוקר ומחליט להפיל תיק על נתניהו, הגיע הזמן להפסיק לרדוף אחרי שרה נתניהו, זה הזוי ובלתי אפשרי, צריך להפסיק עם ההתעללות הזו ומסע הרדיפה אחרי משפחת נתניהו".

את אומרת שצריך להתעסק ברוה"מ ולא במשפחתו, יו"ר הכנסת דווקא מתח ביקורת על נתניהו עצמו

"האזנתי והופתעתי מאותם אמירות של יו"ר הכנסת שאמור להיות ממלכתי, הוא קורה לנו להיות ממלכתיים והוא עצמו לא ממלכתי, מדבר מאחורי הגב בצורה מאוד מכוערת על נתניהו; אגב - גם עליי וגם בעניין חצי סיעה שלא הייתה צריכה להיבחר. צר לי שנאמרו הדברים הללו, אני חושבת שיו"ר הכנסת צריך למצוא את הדרך גם להתנצל על הדברים הללו, לפרש אותם ולהסביר אותם. הגיע הזמן שמי שקורא לממלכתיות יקרא לממלכתיות קודם כל לעצמו".

השרה רגב ואשת רוה"מ שרה נתניהו (פלאש 90)

עד לפני שבוע עסקנו בחוקי השבת, המרכולים ומסורת ישראל, מה את חושבת על החוקים הללו?

"אני חושבת שאנחנו כעם היהודי בארץ ישראל צריכים לשמור על השבת כיום המנוחה שלנו וכיום הקודש שלנו. אני לא מקפידה על קלה כבחמורה, אבל עם זאת אני לא רוצה להפוך את יום השבת ליום השופינג שלנו, לא רוצה להפוך את השבת ליום המסחר, יש לנו שישה ימים לעבוד ויום אחד לנוח".

"אני מאמינה" מוסיפה רגב, "ששר הפנים דרעי יעסוק בסוגיה הזו ברגישות הראויה, מצד אחד לא יכפה את אותה כפייה דתית - שרוב האזרחים חוששים ממנה, ומצד שני יעשה את האיזון הנכון והראוי, שיום השבת לא יהפוך ליום המסחר".

רגב, כמו רגב, משיבה אש לשר אופיר אקוניס וחבריו שטענו כי חוקי השבת יזיקו ל'ליכוד' ואומרת: "אני חושבת, בשונה מהשר אקוניס, החוק הזה ממש לא יזיק לנו, אני מאמינה שבורא עולם רק יכול לעזור לנו, אני מאמינה שמי ששומר על השבת - השבת שומרת עליו, אני מאמינה שאנחנו כאנשים יהודים ומסורתיים - צריכים לכבד את השבת".

רגב עם בני הזוג דרעי (יעקב כהן)

מה את חושבת על התמונות של איווט ליברמן בחנות לממכר בשר חזיר בעיצומה של השבת באשדוד?

"אני חושבת שזו טעות גדולה, אני חושבת שזה לא נכון; זה ממש להכניס אצבע בעין ולסובב אותה. אני מצפה מחבר בכיר בקואליציה לכבד חברים אחרים בקואליציה, אין שום סיבה ללכת דווקא לחנות חזיר ודווקא ביום השבת. אני חושבת שכל אחד צריך לעשות את מה שהוא מאמין בו, אבל לא בצורה כזו בפרהסיה".

בחודש הקרוב נשוב להתעסק בחוק הגיוס, את חושבת שהוא יעבור בשקט יחסי?

"אני חושבת שאנחנו צריכים לשמור על 'תורתו אמנותו', אני חושבת שאנשים שלומדים צריכים ללמוד. מאידך אני חושבת שאנחנו רואים יותר ויותר בנח"ל החרדי... גברים חרדים מתגייסים למודיעין ולחיל האוויר, אני חושבת שזה לטובתם ולטובת החברה. צריך לפעול עם החוק הזה בזהירות ובאיזון".

לסיום, את עוסקת בימים אלו בחגיגות ה-70 למדינת ישראל, הציבור החרדי יזכה ליהנות מהחגיגות הללו?

"קודם כל הציבור החרדי בתמונה כל הזמן, הוא בתמונה מאז שאני שרת התרבות והספורט. מאז שנכנסתי לתפקיד רואים שהציבור החרדי לא רק צורך תרבות, אלא גם יוצר תרבות. אנשים נהנים מתרבות".

בלי שנבקש, רגב ממהרת להבהיר את דעתה בנושא ההפרדה בין גברים לנשים בהופעות למגזר החרדי: "נשים בנפרד וגברים בנפרד - אני מכבדת את זה, זו לא הדרת נשים אלא צניעות. כמו שבחברה הערבית אנחנו שומרים על כבודם, גם בחברה החרדית נשמור על המנהגים שלהם".

השרה רגב מציגה "קבלות" באשר לשיתוף חרדים בחגיגות העצמאות: "אני מזכירה לך שבשני הטקסים שאני ניהלתי היו חרדים שהדליקו משואה, למה? כי החרדים הם חלק מהחברה, ואנחנו צריכים להמשיך שהם ירגישו חלק מהחברה".

בסיום, רגב מפתיעה ואומרת כי בכוונתה לקיים אירוע חגיגות 70 למדינה - שיהיה מיועד למגזר החרדי: "אני בהחלט חושבת שבמהלך השנה נכון יהיה לעושת אירוע דגל אחד למגזר החרדי. בעיני, נכון שזה יהיה אירוע מוזיקה גדול, כי מוזיקה מחברת את כולנו, זו מוזיקה יהודית, נכון לעשות את זה לנשים ולגברים, לילדים ולילדות".

"אנחנו עדיין לא סגורים על העניין הזה, אבל כשנסגור אנחנו כמובן נעדכן את הציבור החרדי - גם באמצעות "כיכר השבת"".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר