"בת ישראל, יהודיה - תלך לצבא?"

הרב מוצפי על 'גזירת גיוס בנות': "הספרדיות סובלות מזה"

"אתם יודעים מה עושים לבנות? אוי ואבוי", כך אמר הגאון רבי בן ציון מוצפי בשיחה על החשש מגיוס בנות, הנחשפת בזאת לראשונה • "אני יודע אישית על בנות ספרדיות שהתנכלו להן", סיפר (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון מוצפי (צילום: יחצ)

הסאגה סביב גזירת גיוס הבנות לא יורדת מסדר היום, ולאחר כינוס הרבנים הספרדים שהתקיים ביום חמישי בשבוע שעבר, שם התבטאו הרבנים בחריפות נגד ההתנכלות לבנות דתיות מצד הצבא, רבנים נוספים מתבטאים מפני הסכנה שבגזירת גיוס בנות.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת" חברי הכנסת החרדים, יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, יואב בן צור ואורי מקלב, צפויים להיפגש עם בכירי מערכת הביטחון וצה"ל בכדי לדון בנושא.

סגן השר מאיר פרוש אף אמר בראיון לרדיו 'קול חי' בסוף השבוע כי המצב כרגע הולך לכיוון רע. לדבריו, זה כבר לא הולך חלק כמו בעבר וכי יש מקרים של בנות חרדיות שמסתבכות.

כעת אנו חושפים הקלטה של הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, שמתייחס בחריפות במהלך שיחה שנשא בפני תלמידיו לסוגיית גיוס הבנות לצבא.

התמלול המלא מדבריו של הרב מוצפי:

"אין מנוחה משום צד. אתה שולח את הבחורים לישיבות באים ורוצים לגייס אותם, מחפשים עליהם מתחת לאדמה. ובנות, אתם יודעים מה עושים היום לבנות? אוי ואבוי לאותה בת שלא באה בזמן ללשכה או שלא הצהירה בזמן על היותה דתייה, או אם לא מילאה איזה טופס, מזמינים אותה לחקירות ודרישות ולוחצים עליה".

"ואלה בעיקר הספרדיות שסובלות מזה, בעיקר הן, ואני יודע אישית על כמה וכמה בנות ספרדיות שהתנכלו להן", סיפר הרב מוצפי.

הרב המשיך ואמר: "אגיד לכם משהו, הבת שלי למשל היא מחנכת בסמינר חרדי מסוים, וקרה לה שהייתה צריכה לבלות שלושה ימים בלשכת הגיוס בתל השומר עם בחורה שעברה חקירות ועוד חקירות ושוב חקירות, ומדובר בבחורה זהב, בחורה צדיקה שמתפללת ועובדת את השם קוראת תהילים ומה לא, הבחורה שומעת בקול הורים ומורים.

"לא יודע מה רצו ממנה, הייתה שם איזו בעיה טכנית עם הטפסים שלה ורצו לגייס אותה לצבא. את מי לא הפעילו כדי לשחרר אותה?!

"תארו לכם איזה גזירות גוזרים עלינו - בת ישראל תלך לצבא? יהודיה תלך לצבא? איפה נשמע כדבר הזה? זה לא קל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר