הכניסה לירושלים משנה את פניה

פרויקט "הכניסה לעיר" יוצא לדרך - יכלול את המרכז התחבורתי הגדול בישראל, הקמת רובע עסקי ואת שדרוגו ופיתוחו של מרחב הכניסה לעיר ירושלים. חברת עדן – החברה לפיתוח כלכלי בירושלים וחברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים, מנהלות את הפרויקט מטעם העירייה (בארץ, שיווקי)

גשר המיתרים. (צילום: Miriam Alster/Flash 90)

כל אשר נכנס בשערי ירושלים בחודשים האחרונים ועבר תחת גשר המיתרים, כנראה שלא היה מודע עד לקריאת שורות אלו למתרחש ממש תחת רגליו.

בימים אלה עיריית ירושלים, באמצעות החברות העירוניות "עדן" ו"מוריה", מובילה פרויקט ענק ומורכב לשינוי כולל של הכניסה לעיר ירושלים. כחלק מהפרויקט, יוקם רובע עסקים חדש שיכלול הקמת מגדלים רבי קומות אשר צפויים להוסיף כ-60 אלף מקומות עבודה חדשים לבירה.

במרכזו של הרובע מוקם בימים אלו המרכז התחבורתי הגדול והמשולב בישראל ובו הרכבת המהירה ירושלים – ת"א, שני קווי רכבת קלה, תחנה מרכזית, נתיבי תחבורה ציבורית ועוד. כל אלו יהיו במרחב ציבורי פתוח ומזמין שתכנונו מסתיים בימים אלו, לקראת יציאה לביצוע העבודות. כמו כן, בשטח הפרויקט מצוי מרכז הקונגרסים בנייני האומה שצפוי לעבור תהליך שדרוג משמעותי ולהפוך למרכז הכנסים והכינוסים הגדול במזרח התיכון.

הרובע החדש יכלול 24 מבנים, בהם גורדי שחקים ועתיד להוסיף לעיר למעלה ממיליון וחצי מ"ר של בינוי עבור תעסוקה, מסחר, מלונאות, תרבות ופנאי, בשטח פרויקט שהינו כ-300 דונם. בחודשים הקרובים יחלו להיבנות הבניינים הראשונים ברחבי הרובע ואלו צפויים לאייש את מיטב החברות מהארץ ומהעולם.

המרכז התחבורתי הגדול בישראל עתיד לכלול את קו הרכבת המהירה ירושלים – ת"א, ובשלב שני גם קווים למודיעין ונתב"ג. כמו כן, במתחם יעברו שני קווי רכבת קלה, הקו האדום הקיים והקו הירוק שעתיד לפעול באזור כבר בשנת 2023. הקו הירוק עתיד לעבור בין שכונת גילה בדרום מזרח העיר להר הצופים ובין גבעת רם, לבנייני האומה ורחוב בר אילן.

בימים אלו מתבצעת על ידי חברת מוריה כריית חניון תת קרקעי של 1,300 מקומות, ב-5 קומות תת קרקעיות עבור באי הרכבת והפרדה מפלסית ברחוב שז"ר שתשפר באופן משמעותי הן את התנועה הציבורית והן את הפרטית בכניסה לעיר ותאפשר מעבר קל ונוח לרחבי ירושלים.

בחודשים הקרובים יחלו עבודות שדרוג ופיתוח המרחב הציבור המשתרע על פני 300 דונם, זאת, לאחר עבודת תכנון מאומצת של טובי האדריכלים מהארץ והעולם, כך שהמרחב יהיה נגיש, מזמין ומתקדם ועל פי הערכות צפויים לעבור בו כ-350 אלף איש מידי יום.

"הפרויקט שאנחנו מתחילים בבנייתו הוא שובר שוויון לירושלים" כך אומר ראש העיר מר ניר ברקת "זהו הפרויקט הגדול ביותר, המשמעותי ביותר והחיוני ביותר לעתידה של ירושלים. עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים, היצע משמעותי של שטחי תעסוקה שיאיצו את הכלכלה הירושלמית, מרכז התחבורה הנגיש והמתקדם ביותר בישראל, מרכז הכנסים הגדול בארץ, מנהרות, כבישים, ופיאצות מודרניות שיקשרו בין החלקים ויהפכו את האזור לשוקק ותוסס. הכניסה החדשה לירושלים תפתח חלון להזדמנויות חדשות ואפשרויות בלתי מוגבלות".

מנכ"ל חברת עדן מר אלון שפייזר אומר ל'כיכר השבת': אנו שמחים על הבעת האמון אשר ניתנה לנו מראש העיר להוביל פרויקט חשוב ומרוכב זה, אנחנו רואים זכות גדולה להוביל יחד חברת מוריה והשותפים האחרים את הפרויקט אשר ישנה וישדרג את העיר לבלי היכר".

סמנכלי"ת חברת עדן גב' ליאור גרינהויז מנהלת את הפרויקט בפועל ומוסיפה: "פרויקט 'הכניסה לעיר' הוא אחד הפרויקטים הגדולים והחשובים בישראל ואנו רואים בו הזדמנות להביא לבירה שינוי שלא נראה כמותו. תוספת עשרות אלפי מקומות עבודה ופיתוח מקומות תרבות ופנאי לצד יצירת המרכז התחבורתי הגדול בארץ, יביאו רוח חדשה לבירה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר