נאום "מבצ האומה"

טראמפ: "לתת כסף רק לידידותיה של ארה"ב ולא לאויבינו"

בנאום 'מצב האומה' השנתי שלו, התייחס הנישא טראמפ למדינות שהצביעו נגד הכרזתו על ירושלים כבירת ישראל, קרא לשקם את ארסנל הנשק הגרעיני ולתקן את הסכם הגרעין עם איראן (אקטואליה)

הנשיא טראמפ בנאומו, הלילה (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשא הלילה (רביעי) את נאום "מצב האומה" השנתי, עם כניסתו לשנתו השנייה בבית הלבן, במהלכו התייחס להכרתו בירושלים כבירת ישראל וקרא להעביר כסף אמריקני רק לידידותיה של ארצות הברית.

טראמפ אמר בנאומו כי "בחודש שעבר אימצתי החלטה שהתקבלה פה אחד כמה חודשים קודם לכן בסנאט - הכרתי בירושלים כבירת ישראל", בעקבות הדברים זכה טראמפ למחיאות כפיים רמות.

טראמפ המשיך ואמר כי "זמן קצר לאחר מכן עשרות מדינות הצביעו בעצרת הכללית של האו"ם נגד זכותה הריבונית של ארה"ב להכרה זו. משלמי המסים האמריקנים הנדיבים שלחו לאותן מדינות מיליארדי דולרים מדי שנה".

"לכן אני מבקש הערב מהקונגרס", המשיך טראמפ, "להעביר חוקים שיסייעו להבטיח שהכסף האמריקני לסיוע חוץ ישרת תמיד את האינטרסים האמריקנים וילך רק לידידותיה של ארצות הברית ולא לאויבינו, כמו שאנחנו מחזקים חברויות ברחבי העולם, כך אנחנו גם משיבים חזרה למתנגדים לנו".

טראמפ התייחס בנאומו לאיומים נגד ארה"ב בעולם, הזכיר את היריבות מול רוסיה וסין ואת ארגוני הטרור והצהיר כי "כחלק מההגנה שלנו, עלינו לשקם ולחדש את ארסנל הנשק הגרעיני שלנו, בתקווה שלא נשתמש בו, אלא כדי להפוך אותו לכל כך חזק כך שירתיע כל פעולה תוקפנית".

"אולי יום אחד בעתיד יהיה רגע קסום שבו כל מדינות העולם יחברו יחד לחסל את הנשק הגרעיני שלהם. למרבה הצער, אנחנו עדיין לא שם", הוסיף הנשיא האמריקני.

טראמפ התייחס להסכם הגרעין עם איראן והליקויים שבו וכן את המחאות באיראן אך הדגיש כי "שום משטר לא דיכא את אזרחיו בצורה מלאה או ברוטלית יותר מאשר הדיקטטורה האכזרית בצפון קוריאה". מרדף של צפון קוריאה לטילים גרעיניים עלול בקרוב מאוד לאיים על המולדת שלנו. אנחנו מנהלים קמפיין של לחץ מקסימלי כדי למנוע את זה".

"ניסיון העבר לימד אותנו כי שאננות וויתורים רק מזמינים תוקפנות ופרובוקציה", הוסיף טראמפ עקיצה לקודמיו בתפקיד.

באשר למצב הכלכלי בארה"ב, אמר טראמפ כי "זהו רגע אמריקני חדש", לאחר שפירט את הצלחתו הכלכלית בשנה הראשונה, אמר כי "מעולם לא היה זמן טוב יותר להתחיל לחיות את החלום האמריקני. אם אתה עובד קשה, אם אתה מאמין בעצמך, אם אתה מאמין באמריקה, אז אתה יכול לחלום. אז אתה יכול להיות כל דבר, ויחד אנחנו יכולים להשיג כל דבר".

על מדיניות ההגירה אמר טראמפ כי "במשך עשרות שנים הגבולות הפתוחים אפשרו לסמים ולכנופיות להגיע אל הקהילות הכי פגיעות שלנו. הם איפשרו למיליוני עובדים בשכר נמוך להתחרות על משרות ושכר נגד העניים האמריקנים".

"אנחנו מדינה רחומה שעושה יותר מכל מדינה אחרת כדי לעזור לנזקקים בכל העולם", הוסיף טראמפ, "אבל כנשיא ארה"ב, המחויבות הגדולה שלי היא לילדים של ארה"ב והנזקקים של ארה"ב".

ברגע של אחדות אמר טראמפ כי "הערב אני מושיט יד פתוחה לעבודה עם חברים משתי המפלגות, רפובליקנים ודמוקרטים, כדי להגן על אזרחינו ללא הבדלי רקע, גזע, צבע ואמונה".

טראמפ ביקש מהקונגרס לאשר את תוכנית שיקום התשתיות שלו, בשווי מוערך של טריליון וחצי דולרים. לאחר מכן קרא לשיתוף פעולה בין המפלגות: "אני מבקש משתי המפלגות לעבוד יחד כדי להעניק לנו את התשתית הבטוחה, המהירה, האמינה והמודרנית שהכלכלה שלנו זקוקה לה ושהאומה שלנו ראויה לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר