מרחק עשרות מטרים

כמעט התנגשות בין 2 מטוסים ליד תל אביב

ברגע האחרון הצליח טייס הבואינג של פדקס לבצע תמרון מסוכן ולמנוע תאונה בינו ובין מטוס של האו"ם ששינה את מסלולו ללא אישור מגדל הפיקוח. המקרה כבר בחקירה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כמעט תאונה אווירית בין שני מטוסים במרחב האווירי של ישראל: מטוס מטען של חברת פדקס שהגיע אתמול (שלישי) מאתונה לנתב"ג, נאלץ לבצע תמרון חריף באוויר, בכדי לחמוק מהתנגשות עם מטוס מנהלים של כוח האו"ם שהמריא משדה דב בניגוד להנחיות שקיבל. שני המטוסים, במהירות של 700 קמ"ש ובמרחק של כמה עשרות מטרים זה מול זה מול תל אביב. החוקר הראשי במשרד התחבורה פתח בחקירה.

האירוע החמור התרחש בשעה 6:30 בבוקר במרחק של כשני קילומטרים מחופי תל אביב ובגובה של כ-3000 רגל. על פי נתוני מגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון, שני המטוסים, שטסו אחד מול השני במהירות של 700 ק"מ היו במרחק של כמה עשרות מטרים זה מול זה. טייס מטוס המטען של חברת "פדקס" (FDX5065) מדגם בואינג 757 הבחין במטוס ה"קינג אייר" הקטן יחסית שמולו, הצליח לבצע תמרון חריף באוויר, לשנות גובה ובכך למנוע אסון.

המטוסים במסלול ההתנגשות

על פי הדיווח ב-ynet, עולה כי מטוס המטען קיבל אישור לנחיתה בנתב"ג ופעל בדיוק על פי ההנחיות. מי שכמעט גרם להתרסקות היה מטוס האו"ם שחרג מההנחיות ומנתיב הטיסה שאושרו לו על יד מגדל הפיקוח לפני שהמריא.

לאחר ההמראה משדה דב, היה אמור טייס מטוס האו"ם לפנות לכיוון צפון, ורק באזור הרצליה לשבור דרומה ולהמשיך בנתיב לשארם א-שייח. הטייס לא ביצע את ההנחיות ושבר דרומה מיד לאחר ההמראה. אנשי מגדל הפיקוח בנמל התעופה בן גוריון דיווחו מיד על האירוע שאותו הגדירו "חמור ביותר" לחוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז (רזצ'יק), שפתח בחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר